چطور کسب و کارم رو توسعه بدم؟

کامنت : 0
نویسنده:

امیررضا دهقان

اون روز داشتم با یکی از مربی های خودم صحبت میکردم و داشت از من مشورت میگرفت در مورد یه کاری. آدم معروف و موفقیه و توی حوزه ی خودش یه اینفلوئنسر موفقه. سالی چند میلیارد در میاره و اوضاعش حسابی خوبه. داشت میپرسید که امیر من چطور کاسبیم رو گسترش بدم؟ به ذهنم رسید این ویدیو رو بسازم تا جوابش رو همه ی شما بدونید. پس اگر اینفلوئنسر هستید یا مربی یا مشاور یا هر کسب و کاری دارید و میخواید کسب و کارتون رو گسترش بدید این کارها رو میتونید انجام بدید.

 

 اول (۱ - توسعه از طریق پیشنهادات). مثلا الان یک یا دو پیشنهاد در بازار دارید. میتونید تعداد پیشنهاد ها و محصولاتتون رو بیشتر کنید تا درآمد بیشتری در بیارید و ماکزیمم ارزش رو از هر مشتری در بیارید. مثلا یه محصول ۱ میلیونی دارید و یک محصول ۳ میلیونی و هی ترافیکتون رو توی این دو محصول چرخوندین. شاید بد نباشه یه محصول ۱۰ میلیونی اضافه کنید (یک محصول ویژه ی گران قیمت اضافه کنید) به اونها. حتی میتونید پشت پرده محصولات ۴۰ میلیونی پیشنهاد بدید اما جلوی چشم محصولاتتون رو ۵۰۰ هزار تومن یا ۵۰ هزار تومن قیمت گذاری کنید و اینجوری به سهم (بیشتر و وسیع تر)ی از بازار دست پیدا کنید. مخصوصا وقتی محصول ۱ یا ۳ میلیونی رو قبلا فروختین دیگه لازم نیست واسه فروش محصول گران قیمت ۱۰ میلیونی کار خاصی بکنید (برای شما هزینه ای نداره) چون مشتری رو قبلا جذب کردید. پس اولی شد توسعه از طریق پیشنهادات. شماره (۲ - توسعه از سریق تکنولوژی) ببینید مشکلی هست توی کار و کاسبیتون که مجبور باشید بارها وبارها و بارها همون مشکل رو حل کنید؟ شاید توی این مواقع بد نباشه از تکنولوژی استفاده کنید و برخی وظایف رو به اونها رو به تکنولوژي بسپرید. شاید ارائه ی پیشنهاد باشه یا اولویت بندی یا پیشنهاد به افراد. تمام اینها رو میشه با عناصر انسانی کمتر و با استفاده از تکنولوژی انجام داد. شماره (۳ - توسعه از طریق بازاریابی) شاید رقیب شما داره با ۳۰۰ یا ۵۰۰ تومن هزینه برای هر مشتری اونها رو جذب میکنه و میاره پشت در. اینجا اگر بتونید سرمایه گذاری بیشتری کنید و مثلا هزار تومن برای هر مشتری خرج کنید میتونید تبلیغات بیشتری برید و توی کانالهای بیشتری خودتون رو نمایش بدید تا به بازار نفوذ کنید و سهم خودتون از اون رو بیشتر کنید. شماره (۴ - توسعه از طریق فروش) فروش به آدم و استعداد نیاز داره و نمیتونید این کار رو خودتون تنهایی انجام بدین. برای جذب استعداد ها نیاز به سرمایه دارید. من خیلی طرفدار جذب سرمایه گذار و جذب سرمایه ی دیگران نیستم و ترجیح میدم راه بهتری رو برم: (دوبرابر کردن فروش) فروشتون رو بیشتر کنید روی بازاریابیتون تمرکز کنید و تیم فروشتون رو بیشتر کنید. الان من ۱۲۰ تا فروشنده ی تمام وقت با دستمزد کمیسیونی دارم که واسه من فروش انجام میدن. من میدونم که تک تک اونها میتونن واسه کمپانی من درآمد بیشتری همراه داشته باشن واسه همین اگر بخوام توسعه بدم میام ۵ تا فروشنده اضافه میکنم. ۱۰ تا فروشنده اضافه میکنم. و اگر درست آموزششون بدین میتونن فروش شما رو توسعه بدن براتون. من خودم الان در مسیر استخدام ۲۰۰ تا ۳۰۰ تا ۵۰۰ تا و حتی ۱۰۰۰ تا فروشنده هستم تا فقط واسه من ببندن. میدونم که خیلی تعداد زیاده ولی همینه که هست. پس یه بار از اول دوره کنیم: (توسعه از طریق پیشنهاد - توسعه از طریق تکنولوژی - توسعه از طریق بازاریابی - توسعه از طریق فروش) این ۴ راهی هست که باهاشون میتونید سریعا کمپانی رو توسعه بدید و البته که راههای خیلی خیلی زیادتری وجود داره. اگر میخواید بدونید چطور یه کسب و کار مربی گری رو از صفر برسونید به ۱۰ میلیارد در سال اون هم در عرض یک سال، من براتون یک آموزش ویژه درست کردم. اگر سخنران یا مربی یا مشاور و اینفلوئنسر هستید و میخواید ببینید ما چی کار میکنیم و راز پشت برندمون چیه روی لینک کلیک کنید تا ببینید چه عناصری هست که میتونید سر جای خودشون بذارید تا کسب و کارتون همچین توسعه ای رو تجربه کنه. پس برید و کلیک کنید تا توی صفحه ی بعد ببینمتون.

نظرات
ارسال نظر
رایگان
سایر مطالب
گردش پول

پرداخت آنلاین توسط کلیه کارت های عضو شبکه شتاب بانکی

تمامی خدمات این فروشگاه، حسب مورد، دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشد و فعالیت این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می باشد.

Copyright © 2012 - 2016 karstarter.ir | Web design Kalooj.com