نقشه راه فروش

کامنت : 0
نویسنده:

امیر رضا دهقان

اگر فرآیندی رو برای فروشتون ندارید یعنی هیچ فرآیندی برای رشد کسب و کارتون ندارید. امروز بهتون( ۵ گام) رو یاد میدم برای اینکه (فروشتون رو زیاد کنید و کسب و کارتون رو گسترش بدید.) اینها رو از تجربه ی خودم بهتون میگم. از تجربه ی کسی که صد نفر فروشنده ی خبره دارن زیر دستش کار میکنن و محصولات و سرویس هاش رو میفروشن

اول باید ببینیم پول چطور ایجاد میشه. پول چطور جریان پیدا میکنه. منتها وقتی به (فرایند فروش) فکر میکنید؛ باید به این ۵ گام هم فکر کنید. باید به (تجربه ی مشتری) هم فکر کنید.

گام اول رو من بهش میگم (۱) (ایجاد لید)

ممکنه روش ایجاد فروش شما الان این باشه که تماس تلفنی بگیرید و مشتری رو بکشونید داخل. ممکنه (کمپین فروش) داشته باشید. این هم یک راه برای ایجاد لید و فروش هست. ممکنه (بازاریابی محتوا) انجام میدید. ممکنه بلاگ مینویسید ممکنه (بیرون تبلیغ برید). هیچکدوم مهم نیست . مهم اینه که تو (تجربه ی مشتری) بهش آگاهی بدید. اول باید بهش آگاهی بدید که اصلا شما وجود دارید. در واقع بهش بگید (سلام. اینجا رو نگاه کن. من اینجام) به این میگن آگاهی.

گام دوم در فروش رو بهش میگن (تعیین کیفیت لید)

مشتری هاتون رو باید طبق چهار چیز تعیین کیفیت کنید (نیاز؛ زمان؛ پول؛ مصمم بودن) بعد طبق (تجربه ی مشتری) باید اونها رو با کمپانی خودتون (درگیر ) کنید . بندارید تو فرآيند فروش.

گام شماره (۳)

(نمایش ارزش)

برای نمایش ارزش محصولتون چی کار میکنید؟ ممکنه یه (دموی نرم افزار) بهش بدید. ممکنه دعوتش کندی به یک (وبینار) ممکنه دعوتش کنید به یک (رویداد زنده) هر کاری که میکنید مهم نیست. مهم اینه که دارید به مشتری میگید چی کار براش انجام میدید. از نظر (تجربه ی مشتری) ما از (آگاهی) رفتیم به (درگیری) و حالا رسیدیم به (علاقه مندی)

اگر میخواید باهاشون ببندین باید بهشون بگید چی کار براشون میکنید.

گام شماره (۴)

(مذاکره و بستن فروش)

وقتشه که قرارداد رو ببندید و باهاشون قراردادا امضا کنید. باید بهشون بگید چطور با چه قیمت برای چه مدت و با چه شرایطی باهاشون کار میکنید.

گام آخر و به نظر من مهم تر از تمام گامها (5) (تحویل و اجرا)

حالا که تمام کارها رو انجام دادید باید ببینید چطپر میخواید خواسته ی مشتری رو برآورده کنید. اینجاست که شما بازگشت سرمایه خواهید د اشت و اینجاست که میتونید همکاری های آینده رو هم تضمین کنید. اکثر کمپانی ها و سازمانها فقط روی قدم های اول و دوم تمرکز میکنن. یا فقط شماره ی ۴... فقط میخوان ببندن. اما نمیدونن که (فروش با بستن تموم نمیشه) (فروش وقتی با مشتری میبندید؛ تازه شروع میشه) به همین خاطر هم به این فرآیند میگیم (تجربه)ی مشتری.

حالا بیاید یه مثال عملی بهتون بگم.

(اینترنت مارکتینگ) رو در نظر بگیرید... به فرض شما تو اینستاگرام و تلگرام دارید تبلیغ میرید. اولین کاری که میکنید گام (۱) هست. (ایجاد لید و مشتری) به محض اینکه مخاطب روی لینک شما کلیک کنه وارد فاز (درگیری) میشه. مثلا وقتی میره توی لندینگ پیج شما تا یه کتاب رایگان یا دعوت رایگان بگیره. بعد (۳) کیفیت سنجی میشه و (۴) توانایی شما براش نمایش داده میشه (نمایش توانایی). بعد (۴) باهاش مذاکره میشه و فروش باهاش بسته میشه. اینجاست که به شما (تعهد) پیدا میکنه.

حالا قدم آخر... یادتون نره... (۵) (تحویل و اقدام). حالا مشتری یک تجربه داره از کار کردن با شما.

این بود... اینطوری میتونید فرآیند فروشی رو برای خدوتون داشته باشید و کسب و کارتون رو رشد بدید.

نظرات
ارسال نظر
رایگان
سایر مطالب
گردش پول