۲۷ کلمه که در فروش باید از آنها اجتناب کنید.

کامنت : 0
نویسنده:

امیر رضا دهقان

وقتی حرف از فروش میشه همیشه کلماتی این وسط مطرحه که باعث فروش محصول یا خدمت شما میشه. یک سری کلمات هم هست که قطعا باید از اونها اجتناب کنید. امروز میخوام یک مسئله ی خیلی خیلی عملی رو بهتون آموزش بدم. میخوام بهتون (۲۷ تا کلمه بگم که باید از اونها در فروش اجتناب کنید.)
بزنید بریم...

 شماره (۱) (راستش رو بخواید) اگر این کلمه رو قبل تر از یک فروشنده شنیدین؛ همین پایین کامنت بذارید. وقتی این کلمه رو به مشتری میگید یعنی هرچی که تا به حال تا اینجای کار بهش گفتید دروغ بوده.


یا مثلا عبارت (۴) (میخوام باهاتون رو راست باشم)... دقیقا مثل همونه. دقیقا انگار تا الان با طرف روراست نبودی. یک ساعت؛ دو ساعت؛ گذشته و تو اصلا روراست نبودی!
استفاده ش نکنید.
شماره (۲) (به من اعتماد کنید)
فقط تو این قضیه به من اعتماد کنید... این قرارداد فوق العاده س... به من اعتماد کن پسر... خودتون وقتی یکی بهتون میگه به من اعتماد کن؛ بهش اعتماد میکنید؟! خیلی کلمه ی بدیه واسه اینکه به کسی بگید. اگر واقعا ارزش اعتماد کردن رو داشته باشید آیا اصلا لازمه به کسی بگید که بهتون اعتماد کنه؟ نه. چون عمل شما با صدای بلندتری نسبت به کلماتتون حرف میزنه. این کلمات رو استفاده نکنید.
(۱۰)
ببخشید که مزاحم شدم. واقعا چرا مزاحم من شدی؟ اگر معذرت میخوای واسه چی همون اول مزاحم من شدی؟ طرف به من زنگ میزنه میگه جناب ببخشید من مزاحمتون شدم اما فلان... اگر میدونی مزاحم شدی خب چرا زنگ زدی؟!
زمان فروش که میرسه معمولا مشتری قدرت دستشه و فروشنده هیچ قدرتی نداره. برای اینکه یه فروش بسته بشه باید این داستان برعکس بشه. واسه همین یوقتی شما معذرت میخواید؛ بدون اینکه حتی یک کلمه راجع به محصول و راه حل حرفی زده باشید به صورت خودکار میرید تو جایگاه قدرت پایین تر. نباید این کار رو بکنید... معدرت نخواید واسه چیزی که میفروشید. معذرت نخواید وقتی به کسی پیشنهادی میدید. چون وقت شما به عنوان فروشنده؛‌ارزشمنده. فقط به خاطر اینکه مشتری به شما پول میده دلیل نمیشه که زمان شما ارزشی نداشته باشه. مردم دارن از شما خرید میکنن که مشکلشون حل بشه... همین. یک تبادل ارزش با پول هست. دلیلی برای عذرخواهی این وسط نیست.
یکی دیگه... (۱۳)
تماس گرفتم پیگیریتون کنم...
خدایی به عنوان فروشنده تا حالا از این حرفها زدین یا نه؟!
حالا شاید بگید من دائم از این کلمه استفاده میکنم. مگه مشکلش چیه؟ مشکلش اینه که وقتی به کسی میگید زنگ زدم پیگیری کنم؛ به صورت اتوماتیک تو ذهنش میاد که اون میخواد یه چیزی به من بندازه. یادش میاد که دفعه پیش نخواسته چیزی بخره و الان دوباره میخوان بهش همون رو بفروشن.
باید سوالات موثر تری بپرسید.
اینم یه کلمه ی دیگه... (۱۴) (بخر)
مردم عاشق اینن که خودشون بخرن. دوست ندارن چیزی بهشون فروخته بشه. کلمه ی خرید ذاتا باعث میشه مخاطب حس کنه قراره پول از دستش بره. طرف فروشنده هه میپرسه میخواید این رو بخرید؟ سریع جواب میشنوه که نه! حالا به جاش چی استفاده کنید؟
تصاحب کردن... صاحب شدن... این رو با خودتون ببرید خونه...
فکر کنید من این رو دارم به شما میفروشم:
میخواید این رو بخرید؟ نمیدونم!
میخواید این رو با خودتون ببرید خونه؟ حتما!
میخواید این مال شما باشه؟ قطعا!
میخواید از مزایای این استفاده کنید؟ حتما!
کی دوست نداره از مزایایی استفاده کنه؟! وقتی میگی بخر میگه بذار راجع بهش فکر کنم. ترس توش رشد میکنه. اینجوریه.


(قرارداد)
وقتی میگید قرارداد طرف فکر میکنه الان ۲۰ صفحه اسناد محرمانه رو امضا کرده و قراره زندگیش سر این اسناد از بین بره! خیلی جدی میگیره... براش سنگینه... نگید قرارداد. بگید (توافق). بگید: کاغذ بازی رو بذاریم کنار... طرف سریع میگه حتما! وقتی بهش میگید کاغذ بازی براش عالیه. کیف میکنه. معنا همون معناس. جفتش یعنی امضا کردن قرارداد! اما تفاوت رو میبینید چقدره؟
یکی دیگه (۲۱)
(خبری ازتون نیست؟)
خیلی جمله ی عادییه. همه به هم میگن. نه؟
وقتی این رو میگید؛ اون مشتری ناخودآگاه میدونه جواب این سوال چیه. ازش خبری نبوده چون خودش نمیخواسته با شما تماس داشته باشه یا چیزی از شما بخره. ناخودآگاه باعث میشه یه مقاومتی بین شما شکل بگیره. از این کلمه استفاده نکنید. وقتی به مشتری زنگ میزنید نباید خجالت زده ش کنید. نباید شرمسارش کنید. فقط پیشنهاد بهش بدید. فقط ارزش ارائه کنید. طرف میبینه شما مدت طولانی باهاش در تماس بودید و فقط بهش ارزش رسوندید؛ قطعا آخر سر از شما خرید میکنه.
یک کلمه ی دیگه که باید ازش دوری کنید. (۲۲) (شخص)
شخص خیلی کلمه ی سردی هست. مثلا به طرف میگید من میدونم شما شخص خیلی پر مشغله ای هستید اما... شما با دوست خودتون اینجوری حرف میزنید؟ با همسرتون اینجوری حرف میزنید؟ نه. وقتی برای یک نفر ارزش قائلید؛ باهاش اینجوری حرف نمیزنید. خیلی عبارت سردیه. کمتر رسمی باشید.
آخرین کلمه... (۲۷)
(ما از فلانی بهتریم)
ما از کمپانی الف بهتریم. ما از اون بهتریم. هیچوقت این کار رو نکنید. حتی اگر حقیقت داشته باشه نباید بگیدش. چون به محض اینکه این رو به زبون بیارید طرف تو دلش میگه چون میخواید چیزی بهش بفروشید این رو میگید. اگر مشتری فکر میکرد بهتر از شما هست؛ الان داشت با اون حرف میزد. وقتی داره با شما حرف میزنه ینی هنوز نمیدونه. تنها کاری که باید بکنید اینه که بهش بفهمونید مشکلش رو درک کردید و میتونید بهتر از رقباتون حلش کنید. نیازی نیست مستقیم بهش بگید.
اینها ۲۷ کلمه بودن که نباید به مشتری بگید.

اجتناب از این کلمات در فروش برای شما کلی پول به همراه میاره. اگر شما هم میخواید هنر فروش قیمت بالا رو یاد بگیرید؛‌روی لینک زیر کلیک کنید و برای یکی از دانشپذیران امیررضا دهقان؛ وقت رزرو کنید.

نظرات
ارسال نظر
رایگان
سایر مطالب
گردش پول