اینستاگرام در رتبه یک پلتفرم های آنلاین تبلیغی در ایران است .
دلایل زیادی وجود دارد که اینستاگرام را بهترین میکند.
اولین و مهمترین آن این است که اینستاگرام بیش از 800 میلیون نفر در ماه کاربر فعال دارد. این میزان عظیمی از مخاطبان را بوجود می آورد که نمیتوان نادیده گرفت .Zephoria.com چندین دلیل آنرا ذکر میکند:
510 هزار کامنت و293هزار پست و استوری در هر دقیقه دراینستاگرام پست میشود.
روزانه چهار میلیارد و هفتصد و پنجاه میلیون محتوا به اشتراک گذاشته میشود.
50%افراد درسن 18الی24سال هستند وهرروز صبح پس ازبیدارشدن اینستاگرام را چک میکنند.
هرثانیه 5پروفایل جدید در اینستاگرام ساخته میشود.
42%بازاریابان میگویند که اینستاگرام درتجارتشان بسیارحائزاهمیت بوده است؛ تنها درباره اهمیت این آمارتفکرکنید . نیروی زیادی درپشت آن وجوددارد واینستاگرام را بطورغیرقابل باوری برای تبلیغات به افرادحقیقی آسان میکند.وهمه ی اینها به کمک یک بودجه کم امکان پذیر است – به پول خارجی ها 5دلار درروز!
اینستاگرام درواقع یک فرصت ایده آل برای تبلیغ هرگونه تجارت آنلاین را فراهم میکند علاوه بر این کار با آن بسیارآسان است .
تبلیغات اینستاگرام.
اینستاگرام میزان غیرقابل باوری ازاطلاعات کاربران را جمع کرده است. این اطلاعاتی است که تنها 15 یا20 سال پیش شرکتها پول زیادی برای خرید آن میدادند. این رؤیای بازاریابان است.واین اطلاعاتی است که افراد با میل خود فراهم میکنند!
هر زمانکه فرد پروفایل اینستاگرام خود را پُر میکند اطلاعاتی همچون نام, وضعیت تاهل و شغل و جایی که زندگی میکند را دراختیارمیگذارد. مهمتراز آن عضو گروه هایی میشوند و به کمک استاتوس ها و کامنت ها علائق خود را مشخص میکنند.
اینستاگرام همچنین اطلاعاتی را دررابطه با عادتهای خرید افراد زمانیکه برروی تبلیغی در اینستاگرام کلیک میکنند جمع میکند. بازاریابان میتوانند هرکسی را در اینستاگرام هدف بگیرند اما همه ما میدانیم که یک حیطه ی مرتبط و مشخص مد نظر است پس این موضوع اصلاً سخت نیست.
اینستاگرام همچنین این امکان را بسیار ساده کرده است تا مخاطب هدف را پیدا کنید
درواقع بازاریابان میتوانند افرادی را که پیج های خاص یاعلائق خاصی دارند را مورد هدف قرار دهند.
تبلیغات اینستاگرام همچنین امکان بازاریابی مجدد مشتریان احتمالی را فراهم میکند.در واقع افرادیکه یک وبسایت را چک کرده اند تگ میشوند.آنها میتوانند تبلیغی را بارها و بارها ببینند تا زمانیکه تبلیغ جدیدی براساس کارهایی که انجام داده اند برایشان نمایش داده شود.
ساختن این تبلیغات اینستاگرام نیز بسیارساده است.در واقع 5 دقیقه طول میکشد. ارزانی و نتایج خوب آن موفقیت بازاریابی آنلاین رافراهم میکند. تبلیغات اینستاگرام بهترین محیط را برای هر تجارت کوچک برای رشد و ترقی ارائه میدهد.
نکته کلیدی دانستن نحوه استفاده از آن است . قدرت تبلیغات اینستاگرام میتواند هرتجارتی را گسترش دهد اما بعضی از استراتژی های مشخص باید مدنظر قرارگیرد!و درواقع 7روش برای انجام این کار وجود دارد.
7 روش برای گسترش هر تجارتی به کمک تبلیغات اینستاگرام
مهم نیست چه تجارت آنلاینی را در اختیار دارید
اینستاگرام یک ابزار حیاتی برای گسترش آن تجارت است. نکته این است که بدانیم به چه روشی اینستاگرام تبلیغات را انجام میدهد .چراکه گسترش تجارت در اینستاگرام چیزی بیشتراز چسباندن یک برگه آگهی یا گذاشتن یک تبلیغات ساده و منتظرماندن برای کلیک روی آن است.شناساندن تجارت برای مشتری بسیارحائزاهمیت است و اینکه دستیابی به افراد مورد نظر و راهنمایی کردن آنها به سمت تبلیغ مشخص باید آموخته شود.
و7 روش برای استفاده از اینستاگرام برای دستیابی به این اهداف و گسترش هرنوع تجارت آنلاین وجود دارد.
1)ساخت برند
یک برند شخصیت محصول و تجارت و فردی است که پشت آن تجارت است .یک برند مکانیسمی است که طی آن مشتری میتواند با تجارت و محصولات آن ارتباط برقرار کند.
و هرکس میتواند یک برند بسازد.قبلاً فقط افراد بزرگ میتوانستند یک برند بسازند .به برندهای بزرگی مانند کوکاکولا اپل و والمارت فکر کنید وبه بازاریابی های اولیه آن شرکتها و سرمایه گذاری های آن بیاندیشید.و تبلیغات اولیه آنها که مردم ازآنها خرید میکردند را به یاد آورید.همچنین درباره سرمایه گذاری ای که آنها برای گسترش تبلیغات و مشخص کردن افراد مورد نظرمیکردند و تبلیغات هدف دارشان بیاندیشید.آنها میلیونها دلار خرج کردند و سالها تلاش کردند.برای مثال کوکاکولا تبلیغات متفاوتی را در کانادا نسبت به آنچه که درآمریکا و کشورهای دیگر بود به نمایش گذاشت همچنین تبلیغات کاملاً متفاوتی را درهند ایجاد کرد.اپل نیز تبلیغاتی را برای بچه های مدرسه ای ایجاد کرد اما تبلیغات کاملاً متفاوتی را برای خریداران دیگر ساخت.
سرمایه گذاری برروی تحقیقات, بازاریابی ,ساخت لوگو و تبلیغات تنها برای شرکتهای بزرگ امکان پذیر بود.و آنها همچنان این کارهارا انجام میدهند چون مؤثراست اما هیچ جایی برای شرکتهای کوچک وجود نداشت. وهمچنین هیچ گونه جایی برای افراد معمولی برای مطرح کردن برند خود نبود.و به سرمایه زیادی برای اینکارنیاز بود.
اما امروزه همه چیز متفاوت است به کمک اینترنت. هرکسی که به اینترنت دسترسی دارد میتواند یک برند بسازد.
مهم نیست که کجا زندگی میکنندو چه تجارتی را پیش میبرد می تواند یک برند را تنها با چند هزار تومان در روز بسازند. این میزان در مقابل مصد ها میلیون پولی که شرکتهای بزرگ درطی این سالها خرج کرده اند بسیار ناچیز است.
ساخت یک کمپین تبلیغاتی دیگر گران نیست. ساخت محتوا برای مخاطب هدف نیز ارزان است .مشخص کردن مخاطب هدف نیز دیگرگران نیست. همه چیز ساده و ارزان است .
و ما همچنین امکان ارائه محتوای رایگان را نیزداریم. یک برند میتواند به سادگی با ساخت محتوا ورساندن آن به دست مشتری ساخته شود . این محتوا میتواند به فرم های زیر باشد:
- محتوای نوشتاری مثل پستهای بلاگ اخبارگزارش ها وکتابهای الکترونیک
- محتوای شنیداری همانند مصاحبه ها پادکست ها و کتابهای صوتی
- محتوای تصویری همانند تبلیغات محصولات ,اخبارجدید وتصاویرمحصولات جدید.
در طی زمان افراد شروع به صحبت کردن درمورد محتوای برند میکنند.اینگونه است که ارتباطات گسترش پیدا میکند.
کلید اینکار رساندن محتوا به شخص مورد نظر است. استفاده از ترکیب انواع محتواها نیز بسیار مهم است.ترکیب و نو نگه داشتن آن ضرورت کار است. اما باید از یک لحن ثابت استفاده کرد که لحن برند شما میشود. و همچنین نشرمحتواهایی با زمان بندی مناسب نیز مهم است. برای مثال هر پست بلاگ هر هفته و هر پست اینستاگرام هرروز چاپ شود.
محتوای مناسب + ثبات = موفقیت
درباره کمپانی های بزرگ بیاندیشید . آنها محتواهای جالب وزیادی را منتشرمیکنند. آنها مبتنی بریک روش عادی تبلیغات زیادی را بوجود می آورند. واین به افراد این امکان را میدهد که با محصولاتشان آشنا شوند. ومردم را به تعامل با این محتوا ترغیب میکنند.
زمانیکه آنها اینکار را انجام میدهند با برند ارتباط برقرار میکنند وسپس برند به آنها پاسخ میدهد .ساخت یک جاده دو طرفه از تعامل وارتباط. این چنین است که تعداد زیادی از دنبال کنندگان گردهم می آیند.
تمام این بحث درباره ی این است که برند درمقابل مردم قرار گیرد وتا حد امکان مکرر و با ثبات باشد تازمانیکه استاتوس برند به مخاطب هدف برسد.
این گونه است که افراد به یک برند توجه میکنند. اما حتی اگربرند یک گروه مستحکم از طرفداران وفادار ازابتدا داشته باشد همچنان راهی برای دستیابی به مشتریان جدید وجود دارد.
2)کشف مشتریان جدید
برای پیش بردن یک تجارت نیاز است که از گروه کوچک مشتریان اولیه فراتر برویم و اینستاگرام این موضوع را بسیار ساده میکند!اینستاگرام حجم عظیمی از افراد را در بردارد . به این معنا که پتانسیل بالایی برای مشتریان جدید در آن یافت میشود. به یاد داشته باشید بیش از 800 میلیون نفر در ماه از اینستاگرام استفاده میکنند.واین یک سوم جمعیت جهان است!
اگرفردی به کم کردن وزن علاقه داشته باشد، در اینستاگرام میتواند بابرندهایی که میخواهد براحتی ارتباط برقرار کند اما موضوع،پیدا کردنِ آن فرداست.این کار را انجام دهید از ابزار قدرتمند اینستاگرام استفاده کنید. نگاه مخاطب یک ابزارباورنکردنی در اینستاگرام است که به منظورفراهم کردن آمارها با جزئیات دقیق گسترش یافته است. این ابزاراعداد را به نمایش میگذارد واین امکان را برای بازاریابان فراهم میکند تا بفهمند مشتریان متوجه تجارت آنها میشوند.
این ابزار در نوع خود مدرن ترین , برای تبلیغات بازاریابی است.و از اکثر ابزارهای گران در هرشرکتی که حتی 10سال تجربه دارد بهتراست . هم اکنون گشتن به دنبال هرکسی دراینستاگرام که به صفحه شما متصل شده امکان پذیراست . یک بررسی سطحی نشان میدهد که مخاطب هدف تاحدود 84%خانوم هستند که 58%آنها متاهل اند و61%آنها تحصیلات دانشگاهی دارند .همچنین بسیاری ازآنها ترجیح میدهند که زندگی غیر شهری داشته باشند.
اکثر افرادیکه دراین صفحات هستند خانوم هستند (54% نسبت به 46% آقا).اما آقایان بیشتری نسبت به خانوم ها درسنین پایین تربه دنبال کم کردن وزن هسنند وخانوم های بیشتری نسبت به آقایان در سنین بالاتر به دنبال این موضوع هستند. علاوه براین 63%آنها متأهل و63%دارای تحصیلات دانشگاهی هستند.اطلاعات با جزئیات بسیارزیادی در این سایت وجوددارد ویک کمپین تبلیغاتی مبتنی براین آمارمیتواند بسادگی شکل بگیرد. همه اینها به صاحبان تجارت کمک میکند تابه افرادهدف دست پیداکنند.
پس اگر تجارت شما مربوط به کاهش وزن باشد قاعدتاً شما افراد هدف را در میان همین آمارها پیدا میکنید.
امکان یافتن افراد دراینستاگرام تقریباً همیشگی است. هر تجارتی که بخواهد گسترش پیداکند نیازمند این نیرو است.اما کلید این موضوع تنها یافتن افراد نیست بلکه تبدیل این ترافیک به مشتریان واقعی است.
3)تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری
برای اینکه یک تجارت در اینستاگرام گسترش یابد بازدیدکنندگان باید به مشتریان تبدیل شوند. داشتن صدهزارلایک در اینستاگرام هیچ معنی ای ندارد اگرمنجر به کسب درآمد ازجانب مشتریان نشود .برای این موضوع افراد احتمالی باید به مسیرخرید منتقل شوند.ضرورتاً تبلیغات اینستاگرام یک معرفی حیاتی برای یک برند است که افراد داخل خانه راجذب میکند واگرتبلیغات واقعاً خوب باشد میتواند مردم را متقاعد کند تا روی آن کلیک کنند که این اتفاق، هدف اصلی تبلیغ است. اما بعد, چی؟اما اکثر مردم بامراجعه اولیه به صفحه هیچ کار خاصی انجام نمیدهند .واگر کاری انجام ندهند به این معنی است که مانیاز داریم برای آنها فرصت دیگری ایجادکنیم . این امکان باعث میشود که تبلیغات و پیام هادرمقابل مخاطب بارها و بارها دیده شوند. و مردم احتمالا پس ازدیدن آن تبلیغ پس از چندین بار روی آن کلیک میکنند؛ به همین دلیل است که برندهای بزرگ همیشه تبلیغات را به نمایش میگذارند آنها میدانند که اگر یک نفر یک برند را بارها ببیند احتمال خرید کردن آن فرد بیشتر میشود.
و بهترین قسمت آن این است که تمام این کارها خود کار انجام میشود. این ابزار را بگیرید و تنطیمات آنرا برروی صفحه مورد نظر خود قرار دهید و آنرا فعال کنید این به اینستاگرام اجازه میدهد تا زمانیکه یک تبلیغ نمایش داده شد بارها و بارها مقابل چشمان مخاطب قرار بگیرد وهمه چیز کاملاً خودکار است. درواقع هیچ گونه جایگزینی برای این روش تبلیغ وجود ندارد.
در واقع اینستاگرام کار بیشتری را انجام میدهد. بازاریاب میتواند مخاطب پیش فرض خود را براساس علائق خاص افراد ایجاد کند.
اینستاگرام همچنین میتواند مخاطبان مشابه را شناسایی کند که نزدیک به مخاطبان اصلی برند هستند.اینها افرادی هستند که اینستاگرام تشخیص میدهدکه احتمالاً امکان خرید دارند.تمام بازاریابان باید اینکاررا انجام دهند واز اینستاگرام بخواهندکه مخاطبان احتمالی را به سمت مخاطبان اصلی هدایت کند. سپس اینستاگرام این افراد را شناسایی میکندوتبلیغ را مقابل آنها قرارمیدهد . واین تنها آغاز قدرت هدف گیری مجدد اینستاگرام است.
4) تبدیل مشتریان به طرفداران
ازیک فرد بخواهید که یک صفحه انتخابی راباز کند و او این کاررا انجام میدهد؛ اما دفعه بعد که او خواست همان صفحه تبلیغاتی راباز کند آن تبلیغ را نمیبیند.پس چه شد ؟ اینجاست که موضوع هیجان انگیز میشود. J
اینستاگرام به بازاریابان این امکان را میدهد که برای این افراد صفحات پیش فرض ایجاد کند. این ابزار همچنین میتواند دراین زمان برای این افراد پیشنهادهای متفاوتی را بیافریند.واین آنها را یک قدم بیشتر به مسیر فروش هدایت میکند. یک فرد که این صفحه را انتخاب میکند ممکن است یک تبلیغ جنس ارزان قیمت ,مربوط به این پیشنهاد را ببیند. یا فردی که این خرید را انجام داده میتواند یک تبلیغ گرانتر و باقیمت عادی تری ببیند. در این مسیر افراد به مسیرفروش به آرامی هدایت میشوند. هدف گیری دوباره توسط بازاریابان این گونه مشتریان را فراهم میکند.این امکان ایجاد میشود که مشتریان فراموش نشوند و آنها ارزش گذاری میشوند .این راهی است که میتوان هم مشتری ایجاد کرد هم باآنها رابطه را ادامه داد.وزمانیکه رابطه ادامه پیداکند اعتماد ایجاد میشود.
واعتماد افراد را طرفدار برند میکند.کلید این کاراین است که افراد را درتمام طول عمر خود طرفدار یک برند کنید. وبه این منظور مهم است که مسیر طولانی بروید .زمانیکه برند خود را مطرح میکند مشتریان طرفداران واقعی آنها میشوند.
5 )ارتباط با مردم با دایرکت اینستاگرام
دایرکت دیگر برای در ارتباط بودن با خانواده ودوستان نیست .بلکه یک ابزار قدرتمند است که امکان ارتباط مستقیم با مشتریان ومشتریان احتمالی را فراهم میکند.در واقع افراد بیشتری امروزه ازنرم افزارهای پیام رسانی نسبت به شبکه های اجتماعی استفاده میکنند. و دایرکت اینستاگرام بسرعت راه جدید برای تبلیغات ایجادکرده است! هرکسی که یک مشتری بوده است که البته همه ما هستیم میداند که چقدرتجربه مهم است .تجربه مشتری همه چیزاست!اینجاست که دایرکت اینستاگرام میدرخشد. با استفاده از دایرکت برای ارتباط مستقیم بامشتریان میتوان از تجربیات مشتریان استفاده کرد. این یک ارتباط یک به یک با مشتریان است و این ارتباط برای برندها طلایی است . مردم دوست دارند که برندها با آنها مستقیماً تعامل داشته باشند.
مثلاً مشتری پستی را درارتباط با صفحات کاهش وزن میبیند ویک کامنت زیرپست میگذارد. ممکن است که باکاهش وزن مشکل داشته باشد.یا شاید مشکل سلامتی در رابطه با قضیه وزن خود دارد.
بازاریاب میتواند به هرپست در هرجایی که میبیند پاسخ دهدواطلاعات عمومی به آنها بدهد. اما این احساسی عمیق تر به مشتری میدهد وآنها میتوانند پیام مستقیم را با دایرکت اینستاگرام براحتی باارسال کردن در زیرپست دریافت کنند.
مهم است که در نظر داشته باشیم صفحات تنها پیامهای مستقیم را به افرادی میدهند که زیر پست کامنت گذاشته باشند. این به برندها اطمینان میدهند که افراد حقیقی هستند. مثالی دیگر : .فرض کنید که یک کاربراین کامنت را میگذارد که یک ایمیل درباره یک جنس را گم کرده است.ومیگوید که واقعا بدنبال آن وراهنمایی درباره آن ایمیل میگردد.پاسخ دادن به این پست ساده است؛ میگذاریم هرکسی که میداند یک نسخه ضبط شده از آن ایمیل را در اختیار بگذارد واین باید انجام شود. هرچند بازاریاب میتواند و باید مستقیماً با مشتری صحبت کند و میتواند از آنها بپرسد که چه میخواهند. مطمئناً پاسخ مفید است. اما ارتباط مستقیم بامشتری از آنها میخواهد که اعتماد کنند ورابطه را بعنوان یک مشتری همیشه پیش ببرند و نه بیشتر.امامهم نیست که این پیام را چگونه تلقی میکنند.
صحبت باید کاملاً محاوره ای باشد .باید اینگونه احساس شود که دو دوست صحبت میکنند چراکه مشتری دوست جدیدی است وبا آنها اینگونه رفتار کنید.جنبه ی مصاحبه ای یک تجارت روشی سنتی ازابتدای ظهورتجارت است. اما تاکنون روش آنلاین آن بسیار سخت بوده است.دادن پیام مستقیم ازطریق دایرکت اینستاگرام آینده ی ارتباط برندها است! هیچ راه بهتری برای پایداری رابطه بامشتری وتبدیل آن به یک طرفدار مادام العمر برای یک برند نسبت به صحبت بامشتری وجود ندارد.
6 )از کوچک شروع کنید و بعد اندازه بگیرید
هیچ نیازی به سرمایه چند صد میلیونی برای تبلیغات اینستاگرامی نیست .ازکم شروع کنید مبلغی اندک برروی کمپین تبلیغاتی خود در روزبگذارید! این رقم را با صدها میلیون سرمایه ای که کمپانی ها برای تبلیغات صرف میکنند مقایسه کنید . می دانم، اصلاً قابل مقایسه نیست.
با چنین سرمایه گذاری اندکی وبا سرعت بالامیتوان یک تبلیغ را جایگذاری کرد ومیتوان تبلیغات دیگررا براساس همان کپی کرد . برای فهمیدن آنچه که موثراست وقت بگذارید. زمانیکه همه چیز به آرامی پیش میرود نتایج جمع میشوند و میتوان کمپین تبلیغاتی را قیاس کرد. در این روش هیچ پولی هدرنمیرود. سنجش یک کمپین تبلیغاتی میتواند به دو روش انجام گیرد.
اول با اندازه گیری بودجه؛ زمانیکه شما بازگشت سرمایه مثبتی دارید و دوم گذاشتن سرمایه 10 تا 15 هزار تومان در روز.
قدمی راحت برپایه بودجه و نتایج بردارید.
برای مثال ممکن است یک کمپین تبلیغاتی برای کشورهای انگلیسی زبان باشد.زمانیکه نتایج بدست می آید واضح است که مردم ایرلند نیز پاسخگو هستند. یا مثال خودمانی آن برای زبان فارسی است که احتمالاً برادر ان افغان و تاجیک هم از تبلیغ استقبال می کنند. بسادگی میتوان آنها را باکپی کردن تبلیغات و بالا بردن بودجه برای اینگونه هدف مدنظر قرار داد.
یا برای تبلیغات موبایل نیز میتوان کار مشابهی انجام داد .هرجا که مشتری وجود دارد جایی است که تبلیغ باید وجود داشته باشد.این تبلیغ را تنها جلوی چشمان کاربران موبایل قرار دهید.
همچنین ممکن است رشد یک تبلیغ را بصورت افقی درنظر گرفت. هدف گذاری میتواند وسیع تر شود. علائق وصفحه های بیشتری میتواند مدنظر قرار بگیرد.
تبلیغات اینستاگرام بطورغیرقابل باوری پویا هستند.
میتوان بسادگی آنها را سنجید. تماماً اندازه گیری و ردیابی شده اند.وفقط چند کلیک موس میتواند مخاطبان را بالا ببرد بودجه را بیشتر کند وحتی کمپین تبلیغاتی را گسترده تر کند.و امکان بوجود آمدن فرصتهای آنی بیشتری پیش می آید. برای مثال یک بازاریاب تبلیغ اینستاگرامی با موضوع "عضله سازی" میسازد .تبلیغ برای افرادی است که در دهه 20و30 زندگی خود هستند. سپس با بررسی جدید به این نتیجه مهم میرسیم که افراد ثروتمندتر به دنبال این تبلیغ هستند.مقالات اخبارهمه جا هستند ودرباره ی چنین موضوعی صحبت میکنند و میتوانند مربوط به سلامتی و بدن سازی باشند.
در گذشته کمپین های تبلیغاتی در کل برای هدف گیری سنین مختلف چندبار در معرض نمایش قرار میگرفتند .اما با اینستاگرام تبلیغ میتواند نسبت به گروه سنی کاربر متفاوت باشد. وتمام اینها با چند کلیک موس و صرف چند دقیقه کوتاه امکان پذیراست.
7 )بازگشت قطعی سرمایه
تمام تجارتها باید نگران بازگشت سرمایه باشند و تجارت آنلاین ازاین موضوع مستثنی نیست.
بازگشت سرمایه میزان پولی است که در مقایسه با میزان پولی که برروی آن تجارت سرمایه گذاری شده باز میگردد.اگر پول بیشتری گذاشته شود بازگشت سرمایه منفی میشود و اگر پول بیشتری ازخرج بدست آید بازگشت سرمایه مثبت است .
-
اما چگونه بازگشت سرمایه برروی اینستاگرام تعیین میشود؟
تبلیغات اینستاگرام باید ارزان قیمت باشند اما همچنان خرج دارند.برای راه انداختن یک تجارت موفق مهم است که بدانیم چه تبلیغاتی بازگشت سرمایه خوبی دارند.
خوشبختانه اینستاگرام این مسئله را برای محاسبه وبهینه سازی تبلیغات آسان کرده است.
اینستاگرام کنترل کاملی برای محاسبه وسنجش تبلیغات به بازاریابان میدهد.
اندازه گیری دقیق = دانستن دقیق بازگشت سرمایه
تعداد زیادی ازمعیارها وجوددارد که میتواند فراگرفته شود. هرکدام ازاینها اطلاعات حیاتی را ارائه میکنند که برای تشخیص اینکه تبلیغ کارمیکند یا خیر مفید است. هرچند بعضی معیارها وجود دارند که کاملاً باید بررسی شوند. این معیارها شامل:
نمره تناسب :این نمره دهی از1تا10میباشد که پاسخگویی افراد به تبلیغ راتخمین میزند.هرچه این نمره بالاتر باشد بهتراست.
تکرار: این تعداد میانگین دفعاتی است که هرفرد تبلیغ رامیبیند. بطورعمومی این عدد باید کمتر از 5 باشد.علاوه براینها شما باید درنظرداشته باشید که افراد یکسان هر تبلیغ را بیش ازاندازه نبینند. بطور ایده آل آنها پس از 5بار دیدن روی آن کلیک میکنند.
بازخورد مثبت: مشخص کننده این است که افراد پاسخ مثبت به تبلیغ داده اند. افرادیکه تبلیغ را دیده اند و به آن علاقه دارشتند.
بازخورد منفی: مشخص کننده آن است که افراد پاسخ خوبی به تبلیغ ندادند. تبلیغ برای این افراد نمایش داده نمیشود و این افراد بگونه ای نشان میدهند که آن را دوست نداشته اند.
نرخ کلیک:هرچه تعداد آن بیشتر باشد بهتراست و این مشخص کننده مناسبی برای تاثیر گذاری تبلیغ است.
هزینه درهزار: این معیاربرای این است که ببینیم برای هرهزار کلیک چقدر هزینه شده است .
هزینه برای هرکلیک:هدف آن این است که کمترین هزینه ممکن را برای هر کلیک رامحاسبه کنیم شما میتوانید آنرا بدست آورید و بدانید چقدر برروی آن سرمایه گذاری میکنید.و چقدر پول ازهر کلیک بدست می آورید
این معیارها بسیارمهم هستند و کمپین های تبلیغاتی براساس آنها شکل گرفته و موفق شده اند .در نظر داشتن این معیارها بسیارحیاتی است و همواره باید آنها را تست کرد.
همواره تبلیغات خودرا تست کنید. یک نسخه دیگراز تبلیغات خود بسازید ویک متغیر را برروی آن تست کنید تا متوجه شوید دقیقاً آن کار میکند یانه.آزمون دیگر بامتغیر دیگر.اما آنچه ک یک متغیر دریک زمان انجام میدهد متفاوت است.اگر بیشترازیک چیزتغییر کند شاید بتوان نتیجه بهتری گرفت ودرواقع راهی برای فهمیدن بهینه سازی جزآنچه گفته شد وجود ندارد.
اینگونه است که میتوان تبلیغات اینستاگرام راگسترش داد و اینچنین میتوان بهترین نتایج را گرفت. زمانیکه معیارها بررسی شد و تبلیغات تست شد وبهینه سازی شد، بازگشت سرمایه میتواند بسادگی محاسبه شود.اگر بازگشت سرمایه مثبت باشد درآن صورت کمپین تبلیغاتی میتواند برای رسیدن به مشتریان بیشترمفید واقع شود.
ودرآخراین نتایج پول بیشتری به بار می آورد.
هیچ متد تبلیغات آنلاین دیگری به اندازه تبلیغات اینستاگرام قدرتمند نیست.
من این را یکباردیگر تکرارمیکنم " هیچ تبلیغات آنلاین دیگری به اندازه تبلیغات اینستاگرام قدرتمند نیست."
اینستاگرام مخاطبان بسیارزیادی دارد و به میزان زیادی اطلاعات برای هرفرد درآن وجود دارد.
تصورکنید که اطلاعات فردی هر شخص به میل او فراهم شده و بیش ازهشتصد میلیون نفردرآن حضور دارند. این گونه است که اینستاگرام منحصر به فرد میشود.کلید این موضوع آن است که بدانید چگونه ازآنچه که اینستاگرام ارائه کرده سود ببرید. آنچه که گفته شد 7روش برای گسترش تجارت با اینستاگرام است.وبرای هر تجارت آنلاینی امکان پذیراست وآنها عبارتند از:
1ساخت برند
2کشف مشتریان جدید
3تبدیل بازدیدکنندگان به مشتریان
4تبدیل مشتریان به طرفداران
5ارتباط با مردم با دایرکت اینستاگرام
6باکوچک شروع کنید و بعداندازه بگیرید
7بازگشت قطعی سرمایه
قطعا هیچ محدودیتی برای تبلیغات اینستاگرام وجود ندارد.فرصت ووقت درآن بسیار زیاد است.اینستاگرام درحال حاضر بدنبال راههای جدید برای کمک به تجارتها برای رسیدن به مخاطبان هدف است.
ما سطحی از آنچه که باید با اینستاگرام انجام شودرا برای شما رونمایی کردیم.ما
می خواهیم اینگونه از قدرت اینستاگرام برای رسیدن به جزئیات دقیق تر استفاده کنیم.
این فرصتی است که هرکس اگر جدی بگیرد میتواند تجارت آنلاین خود را گسترش دهد و از متخصصان بیاموزد و ازکسانیکه تا کنکون آنرا با موفقیت انجام دادند.
حالا میخواهیم شما را به صورت عملی و مرحله به مرحله به درآمد زایی از این روش برسانیم. به همین دلیل یک وبینار زنده "صد درصد رایگان" برای شما تدارک دیده ایم که میتوانید همین حالابدون نیاز به هیچ هزینه ای در آن ثبت نام کرده و صندلی خودتان را رزرو کنید.
فقط توجه داشته باشید که حضور در وبینار آنلاین و زنده ی ما ، فقط برای کسانی امکان پذیر است که از قبل صندلی رایگان خود را رزرو کرده باشند.
پس تا دیر نشده دکمه ی پایین را بزنید و یک جای خالی برای خودتان رزرو کنید. سپس تقویمتان را علامت زده و راس تاریخ و ساعت مقرر ، در وبینار آنلاین ما حضور پیدا کنید.
دوستان، پس از شرکت در این وبینار، شما سیستم مرحله به مرحله ای را می آموزید که می تواند زندگی شما را متحول کند و شما را به درآمد دلخواهتان برساند. برای این که شرمنده شما نشوم همین حالا اعلام می کنم که ظرفیت ما برای این وبینار به شدت محدود است؛ و دیگر شاید هرگز بازپخشی برای این وبینار صورت نگیرد. پس اگر این فرصت را ازدست بدهید، متاسفانه هیچ کاری از دست من بر نمی آید. پس همین حالا در این وبینار زنده و رایگان ثبت نام کنید و راس زمان مقرر حاضر شوید. من در این وبینار سیستمی را آموزش می دهم که شما را به اسقلال مالی می رساند و برای این آموزش هیچ هزینه ای از شما دریافت نمی کنم، حتی یک ریال. ولی باید سریعاً وارد عمل شوید و به سادگی با وارد کردن چند اطلاعات ساده، در این وبینار زنده ثبت نام کنید. امید وارم که بتوانید از این فرصت استفاده کنید، و من منتظر شما هستم.
تعداد صندلی های باقی مانده : 9