نکات کاربردی وبینار

کامنت : 0
نویسنده:

امیررضا دهقان

نکات کاربردی وبینار

اگر در مورد استراتژی های بازاریابی اینترنتی سرچ کنید از فوایدی که وبینار داره واقعا شگفت زده می شوید.

وبینارها ابزرهای بازاریابی و تبلیغاتی هستند که بازاریابان اینترنتی استفاده زیادی از آنها دارند.

مهم نیست چه محصول یا خدماتی دارید، تبلیغات گسترده به اطلاع رسانی و پیش فروش و افزایش فروش کمک میکند.

متاسفانه خیلی از بازاریابان از وبینار استفاده نمی کنند.

بعضی بازاریابان نمی دونن به چه ابزارهایی نیاز دارند و بعضی ها هم اصلا نمی دونند وبینار چی هست.

بنابراین میخوام درمورد وبینار، فوایدش، انواعش و ابزارهایی که هر بازاریاب موفق برای ایجاد اولین وبینارش نیاز داره صحبت کنم.

وبینار چیست؟

یک سمینار رو در نظر بگیر که یک گوینده و چند شنونده وجود دارد و با هم صحبت می کنند. وبینار هم به همین شیوه است  با این تفاوت که شما به شخصه حضور ندارید و از طریق وب مشاهده می کنید.

دقیقا مثل یک سمینار، بیننده ها برای سمینار ثبت نام می کنند و زمان و مکان آنلاین به آنها اعلام می شود. برای وبینار محدودیت بیننده وجود دارد.

 

برای درک بهتر وبینار بعضی از مزایای اون رو توضیح میدم:

 

اطلاع رسانی برند

به دلایل مختلف وبینارها ابزارهایی سودمند برای کارآفرینان هستند به اینصورت که در اطلاع رسانی محصول و فروش کمک میکنند.

وبینارهای با کیفیت باعث جلب توجه مشتریان می شوند به طوریکه احتمال انتخاب خدمات و محصولات در زمان تصمیم گیری برای خرید بالا می رود.

تخصص کارآفرینان

مشتریان به خرید از متخصصان علاقه دارند. آنها دوس دارند بهترین محصولات و خدمات رو خریدار کنند.

وبینار باعث میشود کارآفرین تمام اطلاعات درمورد ساین را ارائه دهند.  این امر باعث می شود نگرانی مشتری از خرید کاهش یابد.

 

پیش فروش

وبینارها به عنوان ابزارهای پیش فروش عمل می کنند. بعد از پایان یک وبینار عالی  مشتریان به خرید رغیب می شوند.

 

انوع وبینارها

چهارنوع وبینار وجود دارد که منجر به جلب توجه مشتریان و در نهایت خرید آنها میشود.

لید وبینار

وبینارها محتواهای پرارزشی را به مشتریان انتقال می دهند. همچنین اطلاعاتی به بازاریاب منتقل می شود که بعدا می توانند از آن استفاده کنند.

در این نوع وبینارها برای دسترسی به وبینار، مشتری ها اطلاعات شخصی( فامیل، ایمیل، شماره تلفن) خود را وارد می کنند. این اطلاعات برای کمپین های ایمیل مارکتینگ استفاده می شوند.

لید وبینارها به مشتری های محتواهای پر ارزشی رو ارائه می دهند به طوریکه مشتری ها با در اختیار گذاشتن اطلاعات شخصیشون در ازای دریافت وبینار مشکلی ندارند.

مردم هیچ پولی پرداخت نمی کنند و فقط ایمیل خودشون رو شیر می کنند. این نوع وبینار خیلی رایج است.

همیشه در لید وبینارها اطلاعاتت با ارزشی رو به اشتراک میزارم و مشتری ها رو علاقمند و برای خرید آماده میکنم.

اگه میخوای وبینار ایجاد کنی  میتونی از دوره های رایگان کپی رایت بوت کمپ ما استفاده کنی.

 

وبینارهای آموزشی

وبینار آموزشی ابزاری مناسب برای مشارکت دادن و درگیر کردن مشتری ها است.

در این نوع وبینار بازاریاب نحوه استفاده از محصول را توضیح می دهد. این وبینارها همچنین برای انتقال اطلاعات مربوط به محصولات و خدمات مفید هستند. به عنوان مثال یک کارافرین ممکنه یک وبینار آموزشی داشته باشه که نحوه راه اندازی یک وب سایت رو ارائه می دهد.

 

وبینار محتوا

وبینارهای محتوا نیز بر روی ارائه محتواهای با کیفیت تمرکز می کنند. تنها تفاوت این است که کارآفرین تلاش نمی کند محصول یا خدمات خود را به فروش برساند.

در عوض ممکن است برای کاربران و اعضا رایگان باشد یا ممکن است فقط با خریداری در اختیار کاربران قرار بگیرد.

این نوع وبینارها به فروش و حفظ آن کمک می کنند.

 

ابزارهای مورد نیاز

برای اجرای یک وبینار ابزارهای پایه ای وجود دارد. برخی از این ابزارها اختیاری هستند که باعث می شود بازاریاب حرفه ای تر شود.حرفه ای بودن بازاریاب منجر به خرید مشتریان بالقوه می شود.

در زیر برخی ابزارهای اصلی برای ایجاد وبینار مطرح شده اند:

 

سخت افزار

بیشتر کامپیوترها دارای وب کم و میکرفون هستن که خیلیاشون دارای کیفیت خیلی پایینی هستند.

برای اینکه حرفه ای تر بنظر برسید پیشنهاد میکنم میکرفون و وبکم با کیفیت تری تهیه کنید.

 

هاست

مهم ترین قسمت وبینار می باشد. بدون هاست وبینار هم معنی نداره. هاست ها مختلفی وجود دارد و هر کدام از آنها مزایا و معایب مختص خودشون رو دارند. کارافرین بسته به نوع نیاز میتواند یکی از این هاست ها را انتخاب کند.

کپی رایت

اگر میخواهید مردم جلب وبینارهای شما بشوند باید موضوع های مفید و جالبی داشته باشید.

در پایان هر وبینار باید متن های فروشی بزارید که مشتری رو برای ثبت نام ترغیب میکنه.

اگه خودتون کپی رایتر خوبی نیستید  میتونید در دوره های بوت کمپ کپی رایتینگ ما ثبت نام کنید. این دوره ها همه چیز در مورد نوشتن متن و تولید محتوا را آموزش می دهند. ایجاد محتواهایی مناسب باعث میشه مشتری ها به سمت شما جذب شوند و برای ثبت نام در وبینارهای شما ترغیب شوند.

از امروز برای ایجاد وبینارهای خودت دست به کار شو و فروش خودت رو افزایش بده.

 

 

 

 

 

درباره نویسنده، امیر رضا دهقان

امیر رضا دهقان، موسس بهسان و مدیر عامل کاراستارتر است. امیر رضا دهقان به سرعت در حوزه های دیجیتال اپیدمیک، لانچ محصولات، بازاریابی بر پایه وقایع و بازاریابی ایمیلی شناخته شده است.فرمول ثابت شده اش او را قادر کرده است تا 22 برند برتر را لانچ کند و به خوبی بیش از 100 میلیارد فروش آنلاین برای خودش و مشتریانش بسازد. Asian Awards او را به عنوان یکی از 3 کارآفرین برتر زیر 30سال کاندید کرد. او در سال 2014 مدیر عامل کمپانی Big Business انگلستان شد. 2 بار در لیست سریع ترین رشد کمپانی های اروپایی قرار گرفته است. او در مرکز جهانی برندهای نوآور (IB) موفق شد جایزه برترین برندهای نوآور را به کمپانی های معتبر اروپایی اهدا کند و مدیر عامل کلینول او را کارآفرین سال نامید.

پرسش و پاسخ
ارسال پرسش
رایگان

پرداخت آنلاین توسط کلیه کارت های عضو شبکه شتاب بانکی

تمامی خدمات این فروشگاه، حسب مورد، دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشد و فعالیت این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می باشد.

Copyright © 2012 - 2016 karstarter.ir | Web design Kalooj.com