می خواین پیشرفت کنین؟ یه آژانس بازاریابی اینفلوئنسر بسازین

کامنت : 0
نویسنده:

امیررضا دهقان

می خواین پیشرفت کنین؟ یه آژانس بازاریابی اینفلوئنسر بسازین

بازاریابی اینفلوئنسر زمینه پرسودی در سال های اخیر بوده، نه فقط برای اینفلوئنسرها.
الان آژانس های مختلفی وجود دارن که می تونن کسب و کار درست رو از بین اینفلوئنسرهای درست انتخاب کنن و به بازاریابی کمپین های اونا کمک کنن.
آژانس ها هرچند از هیچ جایی نمیان.
مثل هر کسب و کار دیگه ای، یک آژانس بازاریابی اینفلوئنسر سطحی  تخصص و فهم درباره بازاریابی اینفلوئنسر رو به طور کلی می خواد.
چون آژانس هایی هستن که همین خدمات رو می دن، باید آژانسی رو درست کنین که خدمات بیشتری رو ارائه می ده. 
پس بزارین بررسی کنیم که چنین آژانسی چی لازم داره و چطور می تونین تو چنین رقابتی پیروز بشین.

 

یک اینفلوئنسر موفق بشین
پیش از این که هر نوع آژانسی رو بسازین ابتدا باید تو اون زمینه تجربه داشته باشین. مثلا اگر یک کارآفرین می خواد تو شبکه های اجتماعی کار بازاریابی رو انجام بده، باید در رابطه با بازاریابی تو این شبکه ها تجربه داشته باشه.
بدون تجربه تو زمینه بازاریابی اینفلوئنسر، تعیین این که آیا به نتیجه می رسین یا نه خیلی سخت می شه.
تبدیل شدن به چنین بازاریابی پیش از شروع کار یک آژانس نیز می تونه فهمی درباره این که چه چیزهایی به موفقیت منجر می شه ایجاد کنه! این کار به مدیر   صاحب آژانس امکان یافتن اینفلوئنسر درست رو می ده که می تونه شبکه ای از اینفلوئنسرارو دور خودش جمع کنه.
معیارهای موفقیتی وجود دارند که یک آژانس بازاریابی اینفلوئنسر باید پیش از کار با مشتری و اینفلوئنسر آن را بداند.
با وارد شدن به این زمینه بازاریابی، صاحب آژانس می تواند بهتر نیازهای مشتری اش را درک کند، در حالی که می تواند با اینفلوئنسر ارتباط برقرار کرده و نیاز اونارو هم برطرف کنه.
مشکل در واقع اینجاست که نمی شه یک شبه اینفلوئنسر شد.
مثل هر مهارت دیگه ای، بازاریابی نیازمند مطالعه، تمرین و کار تا رسیدن به سطوح تخصصی است. هیچ کس با این استعداد و مهارت به دنیا نیومده که بازاریاب اینفلوئنسر باشه.
حتی بهترین سلبریتی های شبکه های اجتماعی نمی دونن می تونن از تاثیر خودشون تو شبکه پول دربیارن. بیشتر این اینفلوئنسرها با شرکت های بازاریابی اینفلوئنسر کار می کنن تا بتونن با این بازار ارتباط داشته باشن و بخاطر ارتباط با مشتریای بالاقوه پول دریافت می کنن.

روی ساختن شبکه خودتون کار کنین و یاد بگیرین چطور می تونین یک اینفلوئنسر باشین. اینطوری، می تونین درباره این که چطور می شه مدل تجاری رو به دست آورد فکر کنین.
(می خواین به عنوان یک اینفلوئنسر کار کنین اما نمی دونین از کجا شروع کنین؟ دوره های رایگان مارو بررسی کنین تا اساس کار رو یاد بگیرین. میتونین اینجا کلیک کنید

 

رشد ظرفیت

یکی از بهترین راه ها برای تبدیل شدن از یک اینفلوئنسر به بازاریاب این بخش، افزایش ظرفیت تا رسیدن به سقف و انتهای تاثیر است.
مهم نیست چقدر بزرگین، می تونین مشتریای مختلفی داشته باشین. همینطور می شه محصولات زیادی رو قبل از اینکه دست توش زیاد بشه معرفی کرد.
مطمئن باشین که پلتفرم اینفلوئنسر شما تا حدی رشد کرده، و بعد هم مشتری دارین و هم می تونین آژانس خودتونو داشته باشین.

شبکه ای از اینفلوئنسرها رو بسازین
وقتی به یک اینفلوئنسر تبدیل شدین و یاد گرفتین چطور می شه یک اینفلوئنسر موفق تبدیل شد، دنبال گسترش اون باشین. یعنی اینفلوئنسرهای دیگه رو پیدا کنین تا با هم آژانسی رو بسازین. اینفلوئنسرهای زیادی هستین که می تونین از بینشون انتخاب کنین.
با اطمینان از اینکه می خواین اینفلوئنسر موفقی باشین و با این فرض که می خواین از این راه پول دربیارین در این صورت باید با اینفلوئنسرهای دیگه در ارتباط باشین تا ایده هایی برای پول در آوردن دستتون بیاد و کسب و کارتونو گسترش بدین.


با کدوم اینفلوئنسر باید کار کنم؟

مسئله اینجاس که در حالی که تعداد زیادی اینفلوئنسر وجود داره، آژانس بازاریابی نمی تونه با همه شون کار کنه.
پیش از ارتباط با اینفلوئنسر در نظر بگیرین که آژانس شما قراره چه ویژگی هایی رو داشته باشه و این که چه مشتری هدفی دارین.
درحالی که بعضی آژانس ها سعی می کنن همه افراد رو جلب کنن، بعضی آژانس ها حیطه خاصی رو در نظر می گیرن.


مثلا، بعضی تو حیطه سلامتی و فیتنس کار می کنند و این زمینه رو می فهمن. به همین خاطر، ممکنه بخواین یه آژانس بازاریابی تو این زمینه داشته باشین.
همینطور ممکنه بخواین روی خدماتی فکر کنین که آژانس می تونه ارائه بده.
آیا دنبال معرفی خودتون هستین؟ آیا می خواین به کسب و کارتون کمک کنین که کارشو پیش ببره؟ آیا به اینفلوئنسرا کمک می کنین تو کمپین بازاریابیشون موثر تر باشین؟
مطمئن شین که یک برنامه کسب و کار می نویسید و پیش از شروع کار درباره شکل و فرم اون کار فکر می کنین.

با چه کسی شروع کنم؟

شروع کردن با سلبریتی های بزرگ و شرکت های بزرگ در وهله اول کار سختیه.
اکثر شرکت ها و اینفلوئنسرها می خوان ثابت کنن که می تونن راحت به نتیجه برسن. این یعنی با کار کوچیک شروع می کنن و کارشونو پیش می گیرن.
اگر با اینفلوئنسرا ارتباط دارین و می تونین بهشون اعتماد کنین، و همینطور با شرکت ها، اون موقع می تونین نیاز اینفلوئنسرا رو برآورده کنین.
اگر ندارین، می تونین با شرکت های کوچیک و اینفلوئنسرای کوچک تر کار کنین تا کسب و کارتونو گسترش بدین.
اگر کمپین بازاریابی اینفلوئنسر موفق داشتین، شانس خوبی برای دستیابی به مشتریان تو زمینه نتورکینگ دارین.
به اونا لیستی از کسایی که می شناسین رو بدین، و کسایی که ممکنه به خدمات شما علاقه مند باشن. بعد نظرشون رو درباره پیشنهادتون بخواین.
همینطور، درباره اینفلوئنسرای دیگه حیطه خودتون تحقیق کنین و همین طور کسب و کارایی که از این بازاریابی سود می برن.
و کارو شروع کنین!

یاد بگیرین چطور یک آژانس بازاریابی اینفلوئنسر بسازین

 

اگر الان یک اینفلوئنسر هستین و دنبال گسترش آژانستون هستین، خیلی خوبه!
دنبال چیزایی که درباره صبحت کردیم باشین و کسایی رو انتخاب کنین که باهاشون کار کنین.
اگر هیچ تجربه ای در این زمینه ندارین، ممکنه بخواین اول تجربه کنین و بعد وارد این بازار بشین.
با شناخت و برنامه ریزی، می تونین آژانس بازاریابی موفقی رو شروع کنین که درآمدتون رو بالا می بره!

 (می خواین به عنوان یک اینفلوئنسر کار کنین اما نمی دونین از کجا شروع کنین؟ دوره های رایگان مارو بررسی کنین تا اساس کار رو یاد بگیرین. میتونید اینجا کلیک کنید)

درباره نویسنده، امیر رضا دهقان

امیر رضا دهقان، موسس بهسان و مدیر عامل کاراستارتر است. امیر رضا دهقان به سرعت در حوزه های دیجیتال اپیدمیک، لانچ محصولات، بازاریابی بر پایه وقایع و بازاریابی ایمیلی شناخته شده است.فرمول ثابت شده اش او را قادر کرده است تا 22 برند برتر را لانچ کند و به خوبی بیش از 100 میلیارد فروش آنلاین برای خودش و مشتریانش بسازد. Asian Awards او را به عنوان یکی از 3 کارآفرین برتر زیر 30سال کاندید کرد. او در سال 2014 مدیر عامل کمپانی Big Business انگلستان شد. 2 بار در لیست سریع ترین رشد کمپانی های اروپایی قرار گرفته است. او در مرکز جهانی برندهای نوآور (IB) موفق شد جایزه برترین برندهای نوآور را به کمپانی های معتبر اروپایی اهدا کند و مدیر عامل کلینول او را کارآفرین سال نامید.

پرسش و پاسخ
ارسال پرسش
رایگان