نحوه پیدا کردن اینفلوئنسرها برای الهام گرفتن از کارشان

کامنت : 0
نویسنده:

امیررضا دهقان

نحوه پیدا کردن اینفلوئنسرها برای الهام گرفتن از کارشان

تبدیل شدن به یه اینفلوئنسر در یک قسمت مهم بازار ممکنه کار سختی باشه - به ویژه اگر کسی تا به حال این کارو انجام نداده مطمئنا براش سخت تره. خوشبختانه، طرح های زیادی برای تبدیل شدن به یه اینفلوئنسر وجود داره که اینفلوئنسرای تازه پا میتونن ازشون استفاده کنن و به اینفلوئنسرای ماهری تبدیل بشن.

خب بیاین یکم به این طرحا بپردازیم تا ببینیم یه اینفلوئنسر به چه چیزایی نیاز داره
خب البته مهم نیست که یه اینفلوئنسر چقدر خوب باشه چون همیشه، این احتمال وجود دارد که اینفلوئنسرای دیگری در این قسمت بازار وجود داشته باشن که در حال حاضر بسیار خوب عمل می کنن.
برای موفق شدن، یک اینفلوئنسر بالقوه می تونه به نحوه عملکرد اینفلوئنسرای موفق دیگه نگاهی بندازه و ازونا برای رشد قلمرو نفوذ خودش ایده بگیره. .
بنابراین…
سوالی که پیش میاد اینه که چجوری اینفلوئنسرای دیگه رو پیدا کنیم؟

خب اول باید بدونید که باید دنبال ادمایی بگردین که تو رشته ای که توش فعالیت دارین خوب باشن.  .
پس خوب در مورد زمینه ای که می خواین توش فعالیت داشته باشین فکر کنین. اگر کسی میخاد یاد بگیره که چجوری آشپزی کنه، یا باید فیلم آموزشی نگا کنه و یا به کلاس آشپزی بره.
همین چیزا باعث میشه که بتونین به یه اینفلوئنسر خوب تبدیل بشین.
البته من نمیگم که برای تبدیل شدن به یه اینفلوئنسر خوب باید دنباله روی دیگران باشین. ولی من میگم که نباید با رقابت کردن و یاد گرفتن از کارای دیگران هیچ مشکلی داشته باشین. 
برای یادگیری آنچه که در یک قسمت بازار ، مهمه که بتونیم توجه دیگران را جلب کنیم. این موضوع به خصوص به این معنیه که برخی اینفلوئنسرا در این قسمت وجود دارند که همیشه از بقیه جلوتر هستن.
من همیشه دوست دارم به کار دیگران توجه کنم تا ببینم تو این قسمت بازار چی محبوبه و چه کاری طرفدار داره.
این به من اجازه می ده تا بر روند های خوب سرمایه گذاری کنم و به یک شرکت سازنده تبدیل بشم.
ایده جدید
یک بار دیگه هم میگم که، من نمی گم که کسی باید کارای یه اینفلوئنسر دیگرو تقلید کنه.
اما هیچ چیز اشتباهی تو یاد گرفتن از یه اینفلوئنسر دیگه وجود نداره.


گاهی اوقات من چیزی رو تو کارای یک اینفلوئنسر دیگر می بینم که قبلا هرگز بهش فکر نکردم و بعد ازون از ایدش استفاده میکنم تا ببینم برای من هم جواب میده یا نه. خب بعد ازینکه ما اینفلوئنسر مورد نظرمون رو پیدا کردیم باید به کارهاش نگاهی بیندازیم.

خب سوالی که پیش میاد اینه که باید دنبال چه چیزی بگردیم

قبل از اینکه به دنبال اینفلوئنسر باشید تا ازش الهام بگیرین، اول باید بدونین که باید چیکار کنین
در اینجا برخی از مواردی که همیشه به دنبال آن هستم، رو براتون بازگو  میکنم :

مربوط بودن
در حالی که بسیاری از اینفلوئنسرا بسیار موفق هستن اما، همه آنها به قسمتی که شما توش فعالین ارتباط ندارن.
من همیشه اطمینان دارم که در هر قسمتی از بازار مطمئنا یک اینفلوئنسر مناسب وجود دارد تا بتونم بعد از پیروی از او، ارزش خاصی کسب کنم.

دستیابی
در حالی که بسیاری از کارآفرینان بزرگ و کارآمد در خارج وجود دارن اما اگه یه نگاه دقیق بندازیم میفهمیم، که این افراد افراد مناسبی برای پیگیری استراتژی هاشون نیستن و احتمالا با پیروی ازونا موفق نمیشیم.
خب برای غلبه بر این مشکل، من همیشه پیشنهاد می کنم که اینفلوئنسرای جدید از اینفلوئنسرایی پیروی  کنن که در حال حاضر به موفقیت زیادی دست پیدا کردن. چون مطمئنا این ادما از روش درستی استفاده می کنن.


نرخ مشارکت
در حالی که موفقیت بسیار مهم است، اما اگه کسی بهتون توجه نکنه موفقیتی هم وجود نخواهد داشت.
متأسفانه افرادی وجود دارند که میرن و فالوور می خرن. اینا ممکنه بتونن به یه اینفلوئنسر تبدیل بشن ولی موفق نمیشن چون حتی یکی از فالووراشون هم به پستاشون توجه نمیکنه. به همین دلیل نباید دنبال فالوورهای فیک باشین و باید با فالوورهاتون ارتباط برقرار کنین.

اگر اونا براتون نظرای خوب میزارن بدونین که دارین راهو درس میرین. اگر نه، هم حتما کار اشتباهی انجام دادین.

ارسال پست

در حالی که افراد مختلف نظرات متفاوتی در مورد ارسال پست دارن، ولی باید بدونین که از میزان ارسال پستهای یه اینفلوئنسر میتونین اهمیت این موضوع رو درک کنین. در حالی که بعضی از اینفلوئنسرا فقط یه بار تو روز پست میزارن ولی بعضیا تو روز چندین پست میزارن.یک بازاریاب باید ببینه تو حوزه ای که فعالیت داره گذاشتن چنتا پست تو روز نرمال به حساب میاد.

.
چگونه یه اینفلوئنسر موفق پیدا کنیم

وقتی فهمیدین که باید چه چیزیو تو یه اینفلوئنسر جست و جو کنین، وقتشه که  به دنبال اینفلوئنسرایی باشین که بتونین ازشون پیروی کنین. در اینجا چند نکته وجود داره که من ، زمانی که می خواهم اینفلوئنسرای مورد نظرم رو پیدا کنم اونا رو مد نظر قرار میدم
شبکه خودتون را بررسی کنید
تجار موفق، معمولا شبکه ای از افراد رو تو قسمتی که درش فعال هستن تشکیل میدن.
من شخصا از این راه برای ملاقات با دیگر افرادی که در همین زمینه فعالیت دارن استفاده میکنم، در واقع من شبکه ای رو که اینفلوئنسرای موفق درست کردن جست و جو میکنم.


هشتگها
هشتگ ها یکی از ساده ترین روش ها برای جستجوی هر چیزی در رسانه های اجتماعی هستن. این هشتگ ها یجورایی باعث می شن که فقط افرادی که به پستای خاصی علاقهمند هستن بتونن از اون پستا استفاده کنن و با سرچ اون هشتگ به راحتی به مطلب مورد نظرشون دست پیدا کنن. اگر من به دنبال کسی هستم که بهم در کاهش وزن کمک کنه، می تونم از هشتگ های عمومی کاهش وزن (یعنی #weightloss) استفاده کنم یا می تونم چیزی رو که تو این زمینه محبوبه سرچ کنم   (یعنی #Paleo).
از این طریق، میتونم  پست ها و حساب های کاربری که  در این زمینه وجود داره رو ببینم و از عکس ها، متون و ویدیوها استفاده کنم.

چگونه با یک اینفلوئنسر ارتباط برقرار کنیم
خب اگرچه همیشه نیاز نیست که با اینفلوئنسرای بازار در تماس باشین اما بعضی بازاریابا خواهان همچین ارتباطی هستن.


این ممکنه به دلایل زیر باشه ...
• درخواست مشاوره
• بحث مشارکت
•  صحبت درباره تبلیغات  
• و غیره
در هنگام تماس با یک اینفلوئنسر در رسانه های اجتماعی، برخی از ملاحظات رو باید در نظر بگیرین.


با احترام رفتارکن
تمام ارتباطات تجاری (و ارتباطات به طور کلی) باید  با احترام کامل برقرار بشن.
اگر  رفتارتون با یه اینفلوئنسر تهاجمی باشه یا جوری رفتار کنین که انگار زیر دستتونه مطمئنا اونا چیزی بهتون نمیگن.

 
اطمینان حاصل کنید که تمام تعاملات کسب و کارتون مملو از احترام باشه حتی زمانی که دارین با یه رقیب صحبت می کنین.

بیشتر سعی کنین از ایمیل برای برقراری ارتباط استفاده کنین.
در حالی که رسانه های اجتماعی ارتباطات شخصی رو گسترش میدن، بسیاری از ارتباطات تجاری هنوز هم با استفاده از ایمیل های قدیمی انجام می شه.
اگر اینفلوئنسر یک آدرس ایمیل دارد، سعی کنین اول بهش ایمیل بزنین. اگر پاسخ نداد، یه پیام بفرستین. اما پشت سر هم پیام نفرستین.

در حساب های مجازیشون مشارکت کنین
از اونجا که بسیاری از اینفلوئنسرها تاکتیک تعامل را درک می کنن، بهتره اول به مطالعه پستای یه اینفلوئنسر بپردازین و با حسابهای اجتماعیش ارتباط برقرار کنین. همکاران تجاری و همکاران بالقوه می خواهند بدانند که شما   به انجام چه کاری علاقهمند هستید. یکی از بهترین روش های نمایش دادن علاقهتون، مشارکت در پست های قبلی اینفلوئنسره

بهشون توییت بزنین
توییتر یک پلت فرم خوب برای برقراری ارتباط سریع با مردمع.
درحالی که ارسال مستقیم پیام به دایرکت ممکنه نتایج زد و نقیضی داشته باشه، ارسال سریع توییت و درخواست اتصال از طریق دایرکت میتونه یه پروسه طولانی داشته باشه.
حرکت به جلو

من هر کسیو که داره تلاش میکنه تا به یه اینفلوئنسر در قسمت خودش تبدیل بشه با ارزش میدونمو تا جایی که بتونم بهش کمک میکنم تا به خواستش برسه.
بازاریابا می تونن کسب و کار خود شون رو ارتقا بدن و به یه اینفلوئنسر تبدیل بشن، اما به شرطی که راه و روش اینفلوئنسرای دیگرو مشاهده کنن و سعی کنن ازونا چیزای بیشتری یاد بگیرن.

حالا که تا پایان این بلاگ اومدید و نکاتی که من گفتم رو با دقت خوندید، بهتون افتخار می‌کنم، این نشون میده چقدر برای توسعه‌ی کسب‌وکار خودتون اهمیت قائلید و می‌خواید هرچه زودتر اونو بزرگ کنید. برای همین می‌خوام راز موفقیت خودمو با شما هم درمیون بذارم، راستشو بخواید استفاده از این نکات برای توسعه‌ی کسب‌وکار بسیار ضروریه اما کافی نیست.. پیدا کردن چشم‌اندازها، شناسایی چالش‌ها، نحوه‌ی ارتباط با مشتری و... همه این ها نیازمند استفاده از سیستمی است که راه درست را به شما نشان دهد. اما سیسیتم چیه ؟

مجموعه‌ای که بتونه خط فکری درستی بهت بده و روزبه‌روز باعث افزایش سودآوری تو بشه.. این یه سیستم اثبات شده‌ست که امروز می‌خوام اونو به صورت رایگان در اختیار تو بذارم!

البته ظرفیت این سیستم به شدت محدوده و شاید چند ساعت، چند دقیقه یا چند ثانیه دیگه این پیشنهاد از بین بره. پس اگر برای موفقیت خودت جدی هستی، تا فرصت از دست نرفته همین حالا روی دکمه زیر کلیک کن  به این سیستم اثبات شده دسترسی پیدا کن

 

درباره نویسنده، امیر رضا دهقان

امیر رضا دهقان، موسس بهسان و مدیر عامل کاراستارتر است. امیر رضا دهقان به سرعت در حوزه های دیجیتال اپیدمیک، لانچ محصولات، بازاریابی بر پایه وقایع و بازاریابی ایمیلی شناخته شده است.فرمول ثابت شده اش او را قادر کرده است تا 22 برند برتر را لانچ کند و به خوبی بیش از 100 میلیارد فروش آنلاین برای خودش و مشتریانش بسازد. Asian Awards او را به عنوان یکی از 3 کارآفرین برتر زیر 30سال کاندید کرد. او در سال 2014 مدیر عامل کمپانی Big Business انگلستان شد. 2 بار در لیست سریع ترین رشد کمپانی های اروپایی قرار گرفته است. او در مرکز جهانی برندهای نوآور (IB) موفق شد جایزه برترین برندهای نوآور را به کمپانی های معتبر اروپایی اهدا کند و مدیر عامل کلینول او را کارآفرین سال نامید.

پرسش و پاسخ
ارسال پرسش
رایگان