5 معیار تاثیرگذاری که همه می تونن داشته باشن

کامنت : 0
نویسنده:

امیررضا دهقان

5 معیار تاثیرگذاری که همه می تونن داشته باشن

اگه به اعداد توجه نکنی سخت می شه درباره موفقیت حرف زد.
مهم نیست که چکار می کنم، من همیشه معیارهامو دنبال می کنم تا مطمئنم باشم دارم به سمت موفقیت می رم.
درحالی که واضح به نظر می رسه، خیلی از بازاریابا معیارهاشونو رصد نمی کنن چون از حجم زیاد داده ها و اعداد می ترسن و نمی دونن که چطور باید این کارو انجام بدن
به همین دلیل، فرصت درآوردن پول زیاد رو از دست می دن
وقتشه بر این ترس غلبه کنین.
در پایین، مهم ترین معیارهای مورد نیاز رو بررسی کردیم. مطمئن شین که همه اون ها رو در موفقیت تبلیغات و بازاریابیتون رصد می کنین.

1- فروش

اگر فروش نکنین پس چطور می خواین کار بازاریابی رو پیش ببرین؟
مطمئنا بعضی از کسایی که تبلیغات می کنن، نمی خوان تو یه مرحله همه چیز رو بفروشن اما مهمه که هرچند وقت یک بار میزان فروشتون رو بررسی کنین.
موقع فروش چند چیز مهم مطرح می شه

آیا فروش در حال افزایشه؟

مسئله بازاریابی، افزایش میزان فروش یک شرکته. مطمئن شین که فعالیت بازاریابی شما به جای حفظ میزان فروش یا بدتر شدن، همیشه در حال بالا رفتن باشه.

آیا در جای درستی محصولتون رو می فروشین؟

هر شرکت دنبال رسیدن به یک تعداد فروشه اما برای سود کردن، نه فقط معلق موندن. از فروش محصول در جای درستش مطمئن باشین و توجه کنین.

آیا میزان فروش شما به هدف شما نزدیکه؟

در شروع کار بازاریابی یک محصول، بازاریاب باید هدفی رو در میزان فروش در نظر بگیره. از این رو، بازاریاب می تونه موفقیت فعالیت خودش رو در مقایسه با هدفش ارزیابی کنه.
قطعا، ممکنه گاهی به هدفتون نرسین اما چیزی که مهمه اینه که نتایج قابل قبولی داشته باشین.
( نکته: آیا می خواهید به عنوان یک فرد تاثیر گذار فعالیت کنین و نمی دونین از کجا شروع کنین؟ دوره های رایگان ما رو چک کنین تا یاد بگیرین چطور باید پیداش کنین. برای این کار اینجا کلیک کنین)
2- ترافیک وبسایت

وبسایت یک شرکت برای کسبو  کار خیلی اهمیت داره، و بازاریاب باید مطمئن باشه که این وبسایت همیشه در حال جذب افراده و بازدید می شه.
همینطور، بازاریاب باید مطمئن باشع ووبسایت جذابه و ازش مشتری درمیاد و مشتریارو نگه می داره.
در مورد وبسایت چند چیز حائز اهمیته:

چند نفر از وبسایت بازدید می کنن؟

هر کسب و کار نیازمند تعداد زیادی بازدید کننده تو وبسایتشه تا فروششو بیشتر کنه! به همین خاطره که باید تعداد کسایی که به وبسایت میان رو رصد کند و دید که آیا اونا تو وبسایت می مونن یا خیر.

مشتریا چقدر دوام دارن؟

مشتریای مختلف می تونن به وبسایت شما بیان ولی دلیل نمی شه که همیشه اونجا بمونن. دقت کنین که ببینین هر مشتری چقدر دوام داره و این که آیا برای خرید به مدت کافی تو وبسایت می مونه یا نه.
اگر مشتری زیاد تو وبسایت نمونه پس حتما یه مشکلی هست!

بازدید روزانه وبسایت چقدره؟

در کنار وبسایت، خیلی مهمه که بدونین هرروز چند نفر از وبسایت بازدید می کنن. این به شما کمک می کنه موفقیت هر صفحه رو ارزیابی کنین و ببینین که چه تغییراتی برای جذب بیشتری مشتریا به صفحات لازمه.

چند بازدید کننده جدید داریم؟

وقتی ترافیک سایت بالا رفت، باید ببینین که چند بازدید کننده جدید دارین. این کار فروش شما رو قطعا بالا می بره.

3- شبکه های اجتماعی

وقتی بحث تاثیرگذاری مطرح می شود، یکی از مهم ترین معیارها، شبکه های اجتماعی است. اینجاست که مردم می تونن روی هم تاثیر بزارین.
اما یک فرد تاثیرگذار در شبکه های اجتماعی به دنبال چیه؟ این چند مورد رو می گیم.

لایک ها و فالوها

یکی از سریع ترین و ساده ترین راه ها برای موفقیت در این امر، بررسی لایک ها و فالوهای صفحاته. همینطور، اگر فالوئر زیادی وجود نداشته باشه پس جطور می شه رو افراد تاثیر گذاشت!
با گفتن این موضوع، باید این نکته رو هم توجه داشت که این فالوئرها چقدر فعالن. ممکنه بات ها و اسپم ها هم میون فالوئرها وجود داشته باشن که کار انجام نمی دن و گاهی موجب مزاحمت می شن.
همینطور خیلی از افرادم هستن که اصلا خرید نمی کنن، و گاهی از سایت های کلیکی به این صفحات میان.
به اشتراک گذاشتن

یکی از سریع ترین راه هایی که یک فرد برای گسترش اطلاعات در شبکه های اجتماعی استفاده می کنه شیر کردن یا به اشتراک گذاشتنه.
هرچه تعداد کسایی که پست شما رو شیر می کنن بیشتر باشه، کسای بیشتری توی شبکه شما قرار می گیرن. می تونن یک پست رو شیر کنن، لایک کنن یا کامنت بزارن یا حتی فرد تاثیرگذار رو فالو کنن

کامنت ها

باید از این موضوع مطمئن شد که آیا مخاطب شما، محتوای شما را می بیند و آن را به بقیه منتقل می کند یا خیر.
کامنت ها این موضوع رو می تونه تایید کنه که چه میزان محتوای شما در حال گسترشه.

شهرت برند

درحالی که ارزیابی این معیار شاید سخت باشه، اما همچنان باید به این موضوع هم توجه داشت. هر چه برند شما مشهور تر باشه، افراد بیشتری در دسترس شما هستند.

رشد میزان مخاطب
اگر تعداد مخاطبای شما بیشتر نمی شه پسیه مشکلی هست.
باید تا می تونین افراد (واقعی) رو جذب کننی! به این خطره که یک فرد تاثیر گذار در شبکه های اجتماعی باید به رشد مخاطباش دقت کنه، البته افت تعداد اونا هم همونقدر مهمه.

4- مبالغ و پول

اگر ترافیک زیادی دارین ولی فروشی ندارین ینی هیچ کاری نکردین.
برای فهمیدن این که آیا مخاطب خرید می کنه، یک فرد تاثیر گذار باید به مبالغ دقت زیادی بکنه. همینطور، باید بازگشت سرمایه ش رو در نظر بگیره.
اگر این فرد، پول زیادی رو تبلیغات می زاره، و پول برنمی گرده، از تجارت و کسب و کار خودش به زودی خارج می شه
مطمئن بشین که پولی که گذاشتین بهتون برمی گرده. همینطور اینو در نظر بگیرین که آیا افرادی زیادی هستن که وبسایت شما و محصولاتتون رو چک کنن و اونو بخرن.
اگر محصولی رو می فروشین، بازشکت سرمایه تون رو مد نظر قرار بدین، و ببینین که آیا فروش محصول تاثیر تبلیغات و فعالیت شما بوده یا خیر.

5- دموگرافی
شناخت مخاطب هدف و دستیابی به اون برای موفقیت اساسیه. این ینی همیشه باید دموگرافی یا مشخصات مخاطب رو داشته باشین.
چند مورد از مواردی که باید بررسی کنین:

چه کسی بازدید می کنه؟

درحالی که بازاریاب ممکنه مخاطب خاصی رو در نظر داشته باشه،، همینطور ممکنه گروهی رو پیدا کنه که اصلا مخاطب اون نیستن. همینطور ممکنه گروهی رو پیدا کنه که به طور غیر منتظره ای، بازدید زیادی از وبسایت دارن.
درباره مخاطب هدف که می خواین بهش دست پیدا کنین خوب فکر کنین و بهش توجه داشته باشین.

چه کسی خرید می کنه؟

یک بازاریاب می تونه تمام روز بازدید کننده تو وبسایتش داشته باشه، اما اگه کسی خرید نکنه ینی هیچ کاری نکرده.
به دموگرافی کسایی که خرید می کنن دقت کنین تا مخاطبتون رو بیشتر بشناسین و سعی کنین مخاطبای بیشتری از اون دست جذب کنین و تبدیل به مشتریای واقعیشون کنین.

چطور هدف گذاری رو تقویت کنین؟

همیشه روی هدف گذاری و یافتن مخاطب هدف تمرکز کنین.
به عنوان یک بازاریاب رسیدن به مخاطب هدف ینی همه چیز! مطمئن باشین به مخاطب هدفتون رسیدین، و با مخاطب هدفتون ارتباط برقرار کنین.

بررسی مجدد معیارهای تاثیرگذاری

 

با توجه به این معیارها، شما می تونین به افراد درستی دست پیدا کنین روشون تاثیر بزارین و پول بیشتری دربیارین!
اما این معیارها شاید فقط سطحی از مسئله هستن و باید با آنالیز داده ها به عمق مسئله دست پیدا کنین.
از این جا شروع کنین و داده ها رو جمع آوری کنین و به کمک برنامه های آنالیز مختلف اونا رو تجزیه و تحلیل کنین.
با داده های موجود (که امروزه دستیابی به آن ها ساده تر است) هیچ بهانه ای برای ترسیدن از داده ها وجود ندارد.
با کمی مطالعه، یادگیری و تمرین، هرکسی می تواند از این معیارها برای پیشرفت کسب و کارش استفاده کنه.

( نکته: آیا می خواهید به عنوان یک فرد تاثیر گذار فعالیت کنین و نمی دونین از کجا شروع کنین؟ دوره های رایگان ما رو چک کنین تا یاد بگیرین چطور باید پیداش کنین. برای این کار اینجا کلیک کنین)

 

درباره نویسنده، امیر رضا دهقان

امیر رضا دهقان، موسس بهسان و مدیر عامل کاراستارتر است. امیر رضا دهقان به سرعت در حوزه های دیجیتال اپیدمیک، لانچ محصولات، بازاریابی بر پایه وقایع و بازاریابی ایمیلی شناخته شده است.فرمول ثابت شده اش او را قادر کرده است تا 22 برند برتر را لانچ کند و به خوبی بیش از 100 میلیارد فروش آنلاین برای خودش و مشتریانش بسازد. Asian Awards او را به عنوان یکی از 3 کارآفرین برتر زیر 30سال کاندید کرد. او در سال 2014 مدیر عامل کمپانی Big Business انگلستان شد. 2 بار در لیست سریع ترین رشد کمپانی های اروپایی قرار گرفته است. او در مرکز جهانی برندهای نوآور (IB) موفق شد جایزه برترین برندهای نوآور را به کمپانی های معتبر اروپایی اهدا کند و مدیر عامل کلینول او را کارآفرین سال نامید.

پرسش و پاسخ
ارسال پرسش
رایگان

پرداخت آنلاین توسط کلیه کارت های عضو شبکه شتاب بانکی

تمامی خدمات این فروشگاه، حسب مورد، دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشد و فعالیت این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می باشد.

Copyright © 2012 - 2016 karstarter.ir | Web design Kalooj.com