3 نکته برای فروش میلیاردی یک محصول

کامنت : 0
نویسنده:

امیررضا دهقان

3 نکته برای فروش میلیاردی یک محصول

خیلی سخته بپذیری محصولت یا کاری که انجام دادی جواب دلخواهت رو نداده.

بعضی اوقات تنها راه رسیدن به موفقیت تمرکز مجدد روی محصولیه که هیچ بازدهی واستون نداشته. همه تامین کننده ها عالی نیستند و همینطور تمام محصولات. بعضی اوقات محصولات افتضاحن.

اما چطوری متوجه میشی یه محصول افتضاح داری؟ و چطوری این مشکل رو برطرف میکنی؟ پایین بهتون توضیح میدم چطوری مشکل و ریشه یابی کنید و چه راه هایی برید تا برطرف بشه.

دوس دارید تشخیص بدید چه موقع محصولتون بی کیفیته؟ نکات زیر رو مطالعه کنید:

 

. بازدید های کم

بازدید عاملی مهم برای بررسی کیفیت محصول یا خدماتتون هست. بعضی مردم نظران منفی میزارن و این واقعا طبیعیه. آدم های زیادی هم نظرات مثبتی میزارن که باب میل شماست.

اگر نظرات منفی شما بیش از حالت معمول باشد باید تو انتخاب یا تولید محصول یا خدماتتون تجدید نظر کنید.

زمانیکه نظرات منفی رو میخونید خیلی حالت تدافعی نگیرید و از اونا به سادگی بگذرید.

نظرات منفی میتونه یه عامل برای تجدید نظر تو مصولتون به حساب بیاد.

 

2. فروش پایین با وجود بازاریابی عالی

درصورتیکه محصولتون پرفکت نباشه حتی با بهترین بازاریابی فروخته نمیشن. به تیم بازاریابیت یه نگاهی بنداز و اگر نیاز به تغییری هست حتما بهش توجه کن. منظورم تغییرهای ناچیز نیست در مورد تغییرات اساسی صحبت میکنم.

اگر تیم بازاریابیت عالی باشه اما فروش چشمگیری نداشته باشی قطعا مشکل از بازاریابیت نیست. اگه محصولت ایده ال نباشه هیچکس جذبش نمیشه حتی اگه اف بزاری یا هر کار دیگه ای انجام بدی.

اگه به مشاوره های کسب و کار احتیاج داری به ااین لینک یه سر بزن

 

3. نظرات منفی در رسانه های اجتماعی

اگر یک محصول کیفیت خوبی نداشته باشد مردم اونقد خجالتی نیستن که بخوان تو رسانه های اجتماعی ازش تعریف کنن.

نمیخوام نام ببرم اما شرکت هایی هستند که اگه به صفحه اینستاگرام یا وب سایتشون مراجعه کنی با موجی از کامنت های منفی مواجه میشی.

اگه این حجم از کامنت های منفی رو تو صفحه اینستاگرامت ببینی فرصت خوبیه که بفهمی محصولت کیفیت لازم رو نداره.

اما در کل همیشه میزان مشخصی کامنت های منفی وجود داره.

دلیلی که کامنت های منفی میزارن رو بررسی کن. اگه دلایلشون قانع کننده بود پس قطعا محصولاتت ایراد دارن.

 

خب تا اینجای کار متوجه شدی که محصولاتت ایراد دارن. حالا باید چکار کنی؟

وقتی متوجه شدی محصولاتت کیفیت لازم رو ندارن، موارد زیر رو در نظر بگیر:

 

1. توجه به فیدبک ها

اول از همه به فیدبک ها توجه کنید و خیلی به دقت همه رو موشکافی کنید.

به خاطر داشته باش اونایی که فیدبک های منفی میزارن میخوان محصولاتت بهتر بشه. میخوان به بقیه بفهمونن که پولشون رو واسه این محصول هدر ندن که واقعا هم دارن حرف حق رو میزنن.

قبل از اینکه بخوای هر کاری انجام بدی لطفا تمامی فیدبک ها رو در نظر بگیر.

 

2. ایجاد تغییرات براساس بازخورد ها

وقتیکه فیدبک هارو در نظر گرفتی و مسئله رو ریشه یابی کردی وقتش میرسه که تغییر ایجاد کنی.

بعضی اوقات مسئله خیلی جزئی هست به عنوان مثال ممکنه یه قسمت از محصول نقص داشته باشه و با تغییرات جزئی برطرف بشه.

اون نکات و مشکلاتی که مردم مطرح میکنن رو در نظر بگیر و اقدامات لازم رو انجام بده. اینکارو تا حدی ادامه بدید که بهترین حالت ممکن برای محصولتون رو ایجاد کنید.

 

3. محصول رو تست کنید

زمانی که تغییر ایجاد شد و از همه چیز مطمئن شدید زمانش رسیده که محصول جدید رو تست کنید. برای این کار دو راه وجود داره:

اولین راه عرضه محصول به بازار است. این مسئله خیلی ریسکیه چون ممکنه نظرات منفی بیشتری دریافت کنی.

دومین راه اینه که ورژن جدید محصول رو به رایگان در اختیار برای اونایی که از محصولت راضی نبودن بزاری و ازشون بخوای فیدبکشون رو راجع بهش بهتون بگن.

اگر بازهم مشکلی بود باید برطرفش کنی.

واقعیت کارافرینی اینه که ممکنه بعضی اوقات ایده هایی که داری جواب مورد نظر رو ندن. یکی از مهم ترین درس هایی که باید یاد بگیری تشخیص خوب و بد بودن محصولت با توجه به نیاز بازار است.

همین الان فروش محصولات بی کیفیتت رو متوقف کن و محصولی رو به فروش برسون که واست پول داشته باشه. واقعا ناامید کنندس وقتی بفهمی محصولی که واسش زحمت کشیدی فروش نداره، اما به تلاشت ادامه بده.

 

 

 

 

درباره نویسنده، امیر رضا دهقان

امیر رضا دهقان، موسس بهسان و مدیر عامل کاراستارتر است. امیر رضا دهقان به سرعت در حوزه های دیجیتال اپیدمیک، لانچ محصولات، بازاریابی بر پایه وقایع و بازاریابی ایمیلی شناخته شده است.فرمول ثابت شده اش او را قادر کرده است تا 22 برند برتر را لانچ کند و به خوبی بیش از 100 میلیارد فروش آنلاین برای خودش و مشتریانش بسازد. Asian Awards او را به عنوان یکی از 3 کارآفرین برتر زیر 30سال کاندید کرد. او در سال 2014 مدیر عامل کمپانی Big Business انگلستان شد. 2 بار در لیست سریع ترین رشد کمپانی های اروپایی قرار گرفته است. او در مرکز جهانی برندهای نوآور (IB) موفق شد جایزه برترین برندهای نوآور را به کمپانی های معتبر اروپایی اهدا کند و مدیر عامل کلینول او را کارآفرین سال نامید.

پرسش و پاسخ
ارسال پرسش
رایگان

پرداخت آنلاین توسط کلیه کارت های عضو شبکه شتاب بانکی

تمامی خدمات این فروشگاه، حسب مورد، دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشد و فعالیت این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می باشد.

Copyright © 2012 - 2016 karstarter.ir | Web design Kalooj.com