چگونه می تونین افراد بیشتری را ترغیب کنین تا تو وبلاگتون نظر بزارن

کامنت : 0
نویسنده:

امیررضا دهقان

چگونه می تونین افراد بیشتری را ترغیب کنین تا تو وبلاگتون نظر بزارن

خب اگه یه وبلاگ داشته باشین و کار وبلاگنویسی رو انجام داده باشین می دونین که فقط می تونین تفکرات خودتون رو بنویسین و بعد با فشار دادن دکمه "انتشار" منتظر بمونین تا ببینین نظر خواننده ها در مورد مطلبتون چیه

... خب این یه چیز نرماله و غیر ازاین کاری از دستون برنمیاد

البته بعضی وقتا هم می تونین وبلاگتون رو چک کنین تا ببینیم که همه چیز تحت کنترل هست یا نه. یعنی هیچ مشکلی از لحاظ فنی و یا میزبانی وجود نداشته باشه. پست شما باید بتونه همه جور مخاطبی رو از مخاطبین معمولی گرفته تا ستارگان رسانه های اجتماعی به سمت خودش جذب کنه، و اونا رو مجبور کنه تا نظرشون رو بنویسن. اما گاهی این اتفاق نمیفته


خب وقتی این اتفاق میفته باید از خودتون بپرسین که چرا اینطوری شده و چجوری می تونید مشکل رو حل کنید؟ خب بیاین نگاه دقیقتری به مشکل بندازیم
  اول، فرض میکنم که در حال حاضر وبلاگ شما ترافیک خوبی داره .و، فقط بخش نظرات اونطوری که دلتون می خواد نیست.. اگه ترافیک شما کافیه، باید به بررسی دقیق تر ادمایی که به وبلاگتون سر میزنن بپردازین و ببینین ایا اینا همون ادمایی هستن که دوس دارین جزو مخاطبینتون باشن.

اما اگر ترافیکتون یه ترافیک ساکن و به اصطلاح زیر ابیه، وقتشه که علت شو رو پیدا کنین و محتوای پستاتون رو مجددا چک کنین. خب باید بهتون بگم که من در مورد تخصصتون شک ندارم، با این حال، در بازبینی دقیق تر، می تونین به این نتیجه برسین که شاید به یکی از دلایل زیر کامنتاتون کم هستن

شما همه چیز هایی که لازمه رو گفتین

این بزرگترین مشکل من در وبلاگ نویسیه  . شما پست فوق العاده، عمیق، آموزشی، سرگرم کننده و جذابی نوشتین. و در واقع هر چیزی و که باید گفته بشه گفتین.. خب پس هیچکس نظر مخالفی نداره تا بخواد ابراز کنه یا هیچ کس هم نمی خاد چیزی بهش اضافه کنه چون نیازی نمی بینه که این کارو انجام بده.

بهترین راه برای مقابله با این مسئله اینه که از خوانندگان خودتون بخواین تا دیدگاه ها، تجربه و یا توصیه هاشون رو با شما مطرح کنن. یا حتی می تونین چیزی رو جا بندازین تا مخاطبینتون مجبور بشن اونو بهتون یاداوری کنن. این کارا باعث میشه که خواننده های وبلاگتون بیشتر با مطلبتون ارتباط برقرار کنن و باهاش درگیر بشن.
 

در انتهای مخالف طیف، افرادی هم وجود دارند که بسیار عقب مانده هستن و، می ترسند یا تمایلی ندارند اطلاعات بیشتری رو به اشتراک بگذارند. خب باید بهتون بگم که اگه واقعا به چیزی علاقه دارین، چه خوندن کتاب باشه یا اسب سواری، بهتره اونو با مخاطبینتون به اشتراک بزارین. این باعث میشه که مخاطبینتون باهاتون احساس همدلی و نزدیکی بیشتری کنن.

به همین ترتیب، اگر شخص دیگه ای هم پست ی گذاشته که یجورایی شبیه پست شماست، با عصبانیت در بخش نظرات بهش توهین نکنین و ازش بخواین که با ذکر مطلب شما مطلب خودشو به وبلاگتون لینک کنه . این یه کار فوق العادس، بیشتر وقتا صاحب وبلاگ اطلاع رسانی می کنه که وبلاگ دیگری بهش لینک شده، و کنجکاوی مخاطباشو تحریک می کنه

واقعیت اینه که همه ادما به دنبال خوشحالی و شادی هستن پس اطمینان حاصل کنید که بخش نظرات شما جایی برای جنگ و کشمکش نیست.
علاوه بر این ممکنه بخواین پلاگین های شخص ثالث مانند Disqus، IntenseDebate و Talkatv را به کار ببرید، چون بیشتر وقتا این پلاگینها مردم رو مجبور می کنن تا  در پلتفرمشون ثبت نام کنن و یا در غیر اینصورت با گذاشتن یه کامنت صفحه رو ترک کنن. خب در حالی که این پلاگینا   وبلاگداران رو از شر نظرات اسپم خلاص می کنن، ممکنه باعث بشن که کاربران نظر واقعی خودشون رو عنوان نکنن.


اشتراک ویژه
یکی از بهترین چیزهایی که می تونین تو وبلاگ خودتون داشته باشین همین اشتراک ویژست. درسته که تمام پستا نباید بر طبق نظر و توصیه های شما باشه. ولی بدونین که این وبلاگ شماست، پس گاهی وقتا بهترین اظهارنظرها رو زمانی دریافت می کنین که کمی پلتفرم رو باز کنید و چیزای بیشتری رو با دیگران به اشتراک بزارین. ایا   وبلاگ نویس یا، خالق محصول یا عامل پیشرفت صنعتی رو میشناسین   که به نظرتون توجه کافی رو دریافت نکرده باشه؟
  
وبلاگ شما می تونه جای مناسب برای معرفی این افراد باشه. اگه ترافیک خوبی دارین، مشخص ه که یک سری افراد برای به دست اوردن جواب، توصیه   و خوندن دیدگاه هاتون وارد وبلاگتون میشن پس بهتره ازین فرصت استفاده کنین و بهترین چیزایی رو که می دونین با اونا به اشتراک بزارین.


از مباحثه خجالت نکشید  

یکی از راه هایی که می تونید از طریق اون نظرات بیشتری در وبلاگ خودتون داشته باشین" - ایجاد بحث و گفتگو  در زیر پستها و ترغیب مردم برای صحبت کردن و نظر گذاشتنه. خب این روش دیگه واضح تر از اونه که بخوام در موردش توضیح بدم مگه اینکه سوالی داشته باشین .

 به عنوان مثال، اگر مطلب شما در مورد یه ابزار یا سرویس آنلاین جدیده  ، فقط به معرفیش نپردازین و در موردش صحبت کنین. اگر فکر می کنین به یه سرویس یا ابزار پرچم دار تبدیل میشه اینو با مخاطبینتون در میون بزارین.. و بعد با اونایی که نظر مخالفی دارین بحث کنین. علاوه بر این برای اینکه این موضوع بیشتر براتون جا بیفته میتونین نمونه های واقعی رو تو گوگل یا فیسبوک سرچ کنین.

یه روش دیگه برای جلب و ترغیب مخاطبینتون کاریه که خیلی از وبلاگ نویسان مشتاق انجام می دن و برای کامنت گذارانشون چیزایی  مانند جوایز رایگان، مسابقه و هدیه فراهم می کنن. در واقع بهتره بهشون رشوه بدین. اما بهتره خودت رو گول نزنی چون در این صورت مردم فقط به خاطر اون جایزه کامنت میزارن،   نه مطلبتون.  خب به خاطر همین شما اول باید تمام روش های بالا رو امتحان کنین تا ببینین کدومش براتون کاربرد داره.

خب خوشحالم که بلاگ تا انتها خوندین قطعا نکته های خوب یاد گرفتین ولی برای اینکه این نکته ها رو عملی کنین.

این بلاگ برای تغییر ذهن شما خوبه. حالا من سیستم چند مرحله ایو پیشنهاد میکنم تا بتونین روش کسب و کارتون تغییر بدین و تحولی در اون ایجاد کنید ،این سیستم ثابت شدس

فقط عجله کنین فرصت رایگانش محدوده. روی لینک زیر کلیک کنید ...

 

 

درباره نویسنده، امیر رضا دهقان

امیر رضا دهقان، موسس بهسان و مدیر عامل کاراستارتر است. امیر رضا دهقان به سرعت در حوزه های دیجیتال اپیدمیک، لانچ محصولات، بازاریابی بر پایه وقایع و بازاریابی ایمیلی شناخته شده است.فرمول ثابت شده اش او را قادر کرده است تا 22 برند برتر را لانچ کند و به خوبی بیش از 100 میلیارد فروش آنلاین برای خودش و مشتریانش بسازد. Asian Awards او را به عنوان یکی از 3 کارآفرین برتر زیر 30سال کاندید کرد. او در سال 2014 مدیر عامل کمپانی Big Business انگلستان شد. 2 بار در لیست سریع ترین رشد کمپانی های اروپایی قرار گرفته است. او در مرکز جهانی برندهای نوآور (IB) موفق شد جایزه برترین برندهای نوآور را به کمپانی های معتبر اروپایی اهدا کند و مدیر عامل کلینول او را کارآفرین سال نامید.

پرسش و پاسخ
ارسال پرسش
رایگان

پرداخت آنلاین توسط کلیه کارت های عضو شبکه شتاب بانکی

تمامی خدمات این فروشگاه، حسب مورد، دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشد و فعالیت این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می باشد.

Copyright © 2012 - 2016 karstarter.ir | Web design Kalooj.com