دلسوزی: یکی از کلیدهای موفقیت من در تجارت

کامنت : 0
نویسنده:

امیررضادهقان

دلسوزی: یکی از کلیدهای موفقیت من در تجارت

دلسوزی یکی از مهم ترین چیزایی که تو موفقیت من دخیل بوده. دلیلش اینه که من فکر میکنم یکی از بهترین فروشنده هام. خیلی از مردم نمی دونن دلسوزی ینی چی و فقط دنبال مراقبت از هم هستن اما توانایی فهم افراد سطح بالاتر برای دلسوز بودن لازمه. این موضوع به من امکان ایجاد رابطه سودمند دو طرفه در تجارت و زندگی شخصی رو داد.

گاهی دلسوز بودن گیج کننده ست. ممکنه از خودتون بپرسین، آیا من دلسوزم چون مراقب بقیه ام، یا دلسوزم چون می دونم این کار یک اهرم قدرت در شرایط فعلی برای منه؟ هردو جواب درسته. خوب بودن، بهترین انتخابه. اما من دروغ هم نمی گم: گاهی وقتا خیلی چیزا هست که برام بی اهمیته ولی باهاش رابطه سودمند برقرار می کنم.
دلسوز بودن باعث شده من به دو چیز در کسب و کار میلیون دلاری برسم: 1- فروش و 2 – یک مدیر با محوریت منابع انسانی
استفاده از دلسوزی برای ایجاد فروش
چه فروشنده باشید، اپراتور، یا تاجر، اگر می فهمین مردم چی فکر می کنن و هدفشون چیه، می تونی با مهندسی معکوس اهداف اونا و برآورده کنین و بر اون اساس اهداف خودتون رو قرار بدین. این دانش به شما کمک می کنه که برنده باشین.
بهترین فرشوند ها کسانی هستند که قدرت دلسوزی زیادی دارند و می تونن طرف مقابل رو سریعا درک کنن. مثلا، خیلی از نماینده های مشتریای من چیزایی که می خوان رو توی جلسه نمی گن. من اینطوری، می فهمم اونا می خوان به چی برسن. می دونم که مدیر برند می گه لایک های بیشتری تو فیس بوک می خواد،ولی این معنیش اینه که می خواد رقابتو بالا ببره، اما دنبال پیشرفت حرفه خودشون با استراتژی های موفق من هستن.
فهم من از این موضوع امکان اینو می ده که نه تنها به برند هر کدوم کمک کنم و مشتریای گروه کاراستارتر  راضی نگه دارم، بلکه امکان اینو می ده که با کار کردن با مدیران برند، به پبشرفت خوبی دست پیدا کنم. اگر شما مشتری رو درک کنین، می تونین از این درک و فهم برای ایجاد ارزش بین دو طرف بهره ببرین.

نسبت به مشتریاتون دلسوز باشین

برای فروش یک محصول، آیا نباید نیازهای مشتری خودتونو بدونین؟ مثلا موقع طراحی یک محصول دیجیتال، تجربه مشتری می تونه خیلی برای طراح مفید باشه. این ینی به کاربر امکان تجربه نرم افزارهای مختلف رو میدیم و بعد با استفاده از اون تجربه محصول رو تولید می کنیم.
نه تنها دلسوزی برای کار و تجارت و فرآیند ساخت محصول مهمه، بلکه در زندگی کاری شما هم اهمیت داره. اگر به این که چرا کسی محصول شما رو نمی خره، کمی فکر کنین، می فهمین چطور باید شیوه فروشتونو تغییر بدین.
خدمات مشتریان نیز کاملا برپایه دلسوزی و توجه به مشتری شکل گرفته. هیچ چیز جز تجربه بد از خدمات یا از یک محصول مشتری رو از شما دور نمی کنه. توی کسب و کار و تجارت همیشه حق با مشتریه، اما واکنش های اونا باید نشون دهنده حرفشون هم باشه.

این دلسوزی رو تو استراتژیتون هم قرار بدین.

دلسوزی نیز یکی از کلید های موفقیت گروه کاراستارتر  بوده. در حالی که حفظ فرهنگ شرکت که افرادو به خودش جذب می کنه شاید کلید دیگه ای باشه. وقتی از 30 کارمند به بیش از 600 کارمند تو چند سال می رسین، می بینین که EQ به حفظ این فرهنگ شرکتی کمک زیادی کرده. سیاست ما دادن 2 هفته مرخصی نبوده. در واقع من یک مدیر با محوریت منابع انسانی هستم.
برای اینکه یک رهبر عالی باشی، باید خوب گوش بدی. اگر مسئله ای وجود داره باید اونو بفهمین و حلش کنین حتی اگر با کارمندتون مستقیم ارتباط برقرار نکنین. باید بتونین نسبت به کارمندتون دلسوز باشین. نه تنها به این ویژگی اعتقاد دارم تا موفق باشم، بلکه ازش استفاده می کنم چون می دونم باهاش می شه مدیر موفقی بود.
دلسوزی باعث می شه بتونم به کارمندام انگیزه بدم. من همه شونو به یک شکل مدیریت نمی کنم. باید بتونین بفهمین چی به اونا انگیزه می ده. آیا واسه پول اینجان؟ آیا دنبال تعادل بین کارو زندگی ان؟ آیا پست و عنوان شغلی می خوان؟ یا به همین منوال راحت و راضی ان؟
برای اینکه راهبر خوبی باشیی باید خوب گوش بدی!

دلسوزی به من امکان اینو می ده که مشتری بالقوه رو به بالفعل تبدیل کنم و بتوم تقریبا هر کسی رو دوست خودم کنم. اما، صادقانه بگم، تاکتیک های پشت اون چیزی بیش از دلسوزیه که نمی تونم مرحله به مرحله اونو یاد بدم. این بخشی از DNA منه و چیزی که همیشه تو من بوده. اما من دوست دارم فکر کنم که همه تو یک سطحن. می تونم بهتون یاد یاد بدم چطور از فیلترهای اسنپ چت برای برندتون استفاده کنین یا تو تبلیغات فیس بوک چه کسی رو هدف قرار بدین، اما توضیح این که چطور به خودآگاهی و دلسوزی برسین یه کم مشکله.
بهترین توصیه من اینه: گوش کنین! به همه افرادی که باهاشون به عنوان مشتری تعامل دارین توجه کنین. سعی کنین دورتونو با کسایی پر کنین که دلسوزن و بهش عمل می کنن. حرف نزنید، فقط گوش کنین.
من این مطلبو این طوری جمعش می کنم. شما فکر می کنین من 99% فقط حرف می زنم، ولی بهتون قول می دم، من گوشم، که خودمو شبیه دهن کردم.

بهت تبریک می گم. شاید این طور به نظر نیاد ولی تو الآن مطالبی رو یاد گرفتی که 99.9 درصد افرادی که می شناسی این موارد رو بلد نیستن! اما این کافی نیست. تو برای متحول کردن زندگی خودت علاوه بر مهارت های رفتاری و ذهنی، به یک سیستم واقعی احتیاج داری تا نتایج واقعی کسب کنی. برای این که زندگی مالی خودتو متحول کنی و ظرف مدت کوتاهی درآمدت رو چند برابر کنی، این که رفتارت رو تغییر بدی کافی نیست، باید یک سیستم تست شده داشته باشی که تو رو از سردرگمی در بیاره و بتونی قدم به قدم تا رسیدن به درآمد دلخواهت حرکت کنی.

اگر برای موفقیت خودِت جدی هستی، و می خواهی زندگی مالیِ خودت را متحول کنی، این فرصت شگفت انگیز را از دست نده. چرا که من امروز این فرصت را برای تو فراهم کرده ام که به سیستم اثبات شدهکسب درآمدِ من دسترسی 100% رایگان و  مادام العمر پیدا کنی.

اگر می خواهی فوراً زندگی و اوضاع مالی خودت را متحول کنی، باید همین حالا روی دکمه زیر کلیک کنی چرا که دسترسی 100% رایگان دارای ظرفیت به شدت محدود است و این آخرین فرصتی است که برای دسترسی 100% رایگان و مادام العمر در اختیار داری. پس تا فرصت از دست نرفته روی دکمه زیر کلیک کن و به سیستم اثبات شده کسب درآمد 100% رایگانِ دسترسی پیدا کن!

درباره نویسنده، امیر رضا دهقان

امیر رضا دهقان، موسس بهسان و مدیر عامل کاراستارتر است. امیر رضا دهقان به سرعت در حوزه های دیجیتال اپیدمیک، لانچ محصولات، بازاریابی بر پایه وقایع و بازاریابی ایمیلی شناخته شده است.فرمول ثابت شده اش او را قادر کرده است تا 22 برند برتر را لانچ کند و به خوبی بیش از 100 میلیارد فروش آنلاین برای خودش و مشتریانش بسازد. Asian Awards او را به عنوان یکی از 3 کارآفرین برتر زیر 30سال کاندید کرد. او در سال 2014 مدیر عامل کمپانی Big Business انگلستان شد. 2 بار در لیست سریع ترین رشد کمپانی های اروپایی قرار گرفته است. او در مرکز جهانی برندهای نوآور (IB) موفق شد جایزه برترین برندهای نوآور را به کمپانی های معتبر اروپایی اهدا کند و مدیر عامل کلینول او را کارآفرین سال نامید.

پرسش و پاسخ
ارسال پرسش
رایگان