اولین باری است به کاراستارتر می آیید؟ برای اینکه طرز استفاده اپیدمی دیجیتال را بیاموزید و زندگی را آن طور که می خواهید بسازید از اینجا شروع کنید

کسب و کار اپیدمی دیجیتال چیست؟

اینترنت دارای فرصت های کسب و کار جدید فراوانی می باشد. اگر به اخبارهای روزانه گوش دهید داستانهای بسیاری درباره این کسب و کارها خواهید شنید که دنیا را تغییر می دهند. به نظر می رسد تعداد نامحدودی از مردم باهوش دست از چرخیدن در گاراژها و مغازه هایشان کشیده اند و امپراطوری چندین میلیارد تومانی خود را در اینترنت بنیان نهاده اند که دنیارا تغییر می دهد.

به هرحال این ها همه افرادی نیستند که به صورت آنلاین درآمد زایی می کنند. هزاران نفر در سراسر دنیا امروز قادرند به صورت تمام وقت اطلاعات و خلاقیت های خود را به صورت بسته هایی درآورند و آن هارا به صورت آنلاین عرضه کنند.

آنها کسب و کاری جدید به نام نام کسب و کار اپیدمی دیجیتال را آغاز کرده اند. .

کسب و کارهای اپیدمی مدت زیادی در حال کارکردن هستند. آنها اطلاعات و خلاقیت های خاصی را که مشتری به آن ها نیاز دارد یا مشکلی را حل می کند به صورت پک بسته بندی می کنند و به مشتریان عرضه می کنند.

این یک مدل موفق کسب و کار است. اما می توان گفت قبلاً این کار بسیار مشکل تر از امروز بود.

برای راه اندازی سنتی کسب و کار اپیدمی هزینه های زیادی را باید متقبل شوید و ابزار و مکان خاصی را باید تهیه کنید و بعد از فروش هزاران نسخه از کتاب و یا محصول خود شاید به پول دست پیدا کنید.

اما امروزه اینترنت این روش را تغییر داده است. شما می توانید به راحتی محتوای اطلاعاتی صوتی ، تصویری و یا نوشتاری را برای محصولات دیجیتالی و یا محصولات فیزیکی با کیفیت عالی تهیه کنید در حالیکه شاید فقط چند هزار تومان لازم باشد خرج کنید.تمامی محصولات فیزیکی و دانلودی شما به صورت دیجیتالی عرضه می شوند و تنها وسایلی که نیاز دارید یک کامپیوتر و چند نرم افزار ارزان قیمت می باشد.

بازاریابی در این مدل بسیار ساده تر به نظر می رسد. نیازی به صرف هزینه های زیادی برای تبلیغات در مجله ها و روزنامه ها ندارید و به جای این کار می توانید با هزینه بسیار اندکی یک تبلیغ با کیفیت در کانال های تلگرامی یا گوگل داشته باشید. اگر حتی می خواهید هیچ پولی هزینه نکنید می توانید از شبکه های اجتماعی ، بلاگ ها یا گردهمایی های اینترنتی استفاده کنید.

می توان گفت ویژگی های کسب و کار اپیدمی دیجیتالی عبارتند از :

  • ارزان و بدون نیاز به مکان فیزیکی
  • اجرای ساده
  • رشد انبوه

 

این یک کسب و کار عالی محسوب می شود که می توانید درآن وارد شوید و محصولتان را به صورت دیجیتالی عرضه کنید.

بهتر از همه این که نیاز نیست یک نویسنده بزرگ باشید. نیازی نیست که باهوش ترین فرد دنیا باشید. حتی نیازی به دانش زیادی راجع به اینترنت ندارید.

مهمترین چیزی که احتیاج دارید علاقه و اشتیاق است. اگر می خواهید خانواده خود را حمایت کنید از همین روز کار طولانی مدت خود را رها کنید و به سمت دنیای رویاهای خود بروید. سپس شانس زیادی برای موفقیت خواهید داشت.

در این وبسایت آنچه که واقعاً برای موفقیت نیاز دارید را خواهید شناخت. شما به سادگی می توانید با کمک این وب سایت کسب و کار خود را شروع کنید. نیازی به پول زیاد برای شروع ندارید که این بهترین مزیت این کار است زیرا می توانید به راحتی این کسب و کار را راه اندازی کنید و بدون این که پول و وقت زیادی صرف کنید این کار را انجام دهید.

اطلاعات داخل این وب سایت را چک کنید و مدل این کسب و کا را بیاموزید. سپس مهمتر از همه این که بروید و همه این کارها را انجام دهید.

راه اندازی کسب و کار اپیدمی دیجیتال زندگی شمارا تغییر می دهد.

پنج ساین عالی برای شرکت اپیدمی دیجیتالی شما :

شما می توانید کسب و کار اپیدمی خود را با چندین ساین آغاز کنید. فقط کافیست نگاهی به بهترین فروشگاه اینترنت، یعنی آمازون یا Etsy.com بیندازید و در هرموضوعی که دوست دارید ( و یا تصور می کنید ) برترین کتابهای الکترونیکی و محصولات فیزیکی خود را پیدا کنید.

در این سایت می توانید متوجه شوید که کدام ساین ها برای محصولات و یا خدمات دیجیتالی به موفقیت خواهند رسید. اگر شما کسب و کار اپیدمی خود را درباره یکی از این ساین ها راه اندازی کنید شانس بیشتری برای موفقیت خواهید داشت.

در حالت کلی برای فهمیدن این که یک ساین خوب یا بد است، باید 3 سوال از خود بپرسید :

1- آیا مشتریان این ساین می دانند که باید چیزی را خریداری کنند؟
2- آیا می توانید بازار آنلاین این ساین را به وجود آورید؟
3- آیا این ساین را دوست دارید؟

در این جا پنج پیشنهاد که در دنیای اپیدمی دیجیتال ثابت شده هستند عبارتند از :

1- کاهش وزن :

این اصلی ترین ساین اپیدمی دیجیتال محسوب می شود. بسیاری از مردم اضافه وزن دارند و همواره به دنبال روش ها و محصولاتی می گردند که به راحتی این کار را انجام دهند و آنها هرچیزی که بتواند به کم کردن وزنشان کمک کند را حتماً انتخاب خواهند کرد.

 

2- بدن سازی:

همانطور که خیلی از افراد می خواهند وزن کم کنند، بسیاری از مردم می خواهند وزن خود را زیاد کنند و بدن ماهیچه ای داشته باشند. وقتی این افراد در باشگاه ورزش می کنند، بی صبر و بسیار تشنه اند تا سیستمی را پیدا کنند و اطلاعاتی یا محصولاتی به دست آورند که به سادگی وزن خود را بالا ببرند و ماهیچه های خود را تقویت کنند.

 

3- همسر سابق خود را برگردانید: به طور کلی مشاوره دوستیابی

اگر تا به حال از چیزی خجالت زده شده اید می دانید که چه اندازه احساسی هستید. اگر کسی وجود دارد که می خواهید با او باشید. از این که چطور می توانید او را برگردانید ناامید شده اید. به همین دلیل برگرداندن همسر سابق یک ساین اپیدمی دیجیتالی محسوب می شود زیرا افراد زیادی احساساتی برخورد می کنند. و اگر کسی بتواند به آن ها کمک کند تا دوست یا همسر خود را برگردانند از این موضوع استقبال خوبی می کنند . به همین دلایل این موضوع دارای زیرشاخه های زیادی با عنوان دوستیابی می باشد. بعضی از این شاخه ها مانند مشاوره همسریابی مردان، مشاوره همسر یابی زنان، جلوگیری از فریب کاری شریکان، مشاوره همسریابی برای کسانی که طلاق گرفته اند، و هر گزینه ای در این باره می تواند نمونه خوبی برای شروع کار شما باشد.

 

4- سرمایه گذاری و وضعیت مالی :

درخواست های زیادی درباره اطلاعات مالی وموضوعات وابسته وجود دارد. اما برای اپیدمی دیجیتال شما باید بر موضوعی تمرکز کنید که به وضعیت مالی شخصی خوانندگان تاثیر گذار باشد. بنابراین اگر به سرمایه گذاری ، تجارت و همه جنبه های وضعیت مالی شخصی علاقه مند هستید این یک ساین خوب برای کسب و کار شماست.

 

5- وسایل الکترونیکی و ابزار ها :

دلایل خوبی وجود دارد از این که چرا وبسایت های تکنولوژیک مانند Wired , Cnet معروف ترین سایتهای اینترنت هستند. بسیاری از مردم هرچه درباره تکنولوژی باشد را دوست دارند. درصد بسیاری از مردم نه تنها می خواهند این ابزار الکترونیکی را خریداری کنند بلکه اطلاعات درباره نحوه کاربرد این ابزار را دوست دارند و از این اطلاعات استقبال می کنند.

 

6- وسایل و ابزارهای دست ساز هنری :

یکی از قدرتمندترین و صاحب نام ترین مارکت پلیس های دنیای وب قطعاً وب سایت Etsy.com می باشد.این وب سایت فروش میلیارد دلاری خود را تنها مدیون عرضه کنندگان محصولات دست ساز هنری و ابزارهای وابسته آن می باشد که همگی آنها این محصولات را به صورت دیجیتال عرضه می کنند.الگوی مناسب این عرضه کنندگان دیجیتالی می تواند در تهیه محصولات فیزیکی به شما کمک شایانی کند (البته و تنها اگر چاشنی هنر و خلاقیت خودتان را در زمینه ایی که به آن علاقه دارید به آن اضافه کنید)

سه نوع محصول دیجیتالی :

هسته اصلی کسب و کار اپیدمی دیجیتال محصول اطلاعاتی و ابتکاری می باشد. این ها در حقیقت بسته های اطلاعاتی و خلاقانه می باشند.

اگر شما قادرید یک محصول را به صورت اطلاعاتی و دیجیتالی تهیه و تولید کنید و برای آن بازاریابی کنید مطمئن باشید به عنوان یک فراگیر دیجیتالی به موفقیت خواهید رسید. در این روش تمام چیزهایی که احتیاج دارید دانستن بازاریابی اینترنتی می باشد تا بتوانید محصول خود را ارتقا دهید و کسب و کار خود را گسترش دهید.

به هر حال اگر در مرحله اول نمی توانید یک محصول یا خدمت را به صورت دیجیتالی عرضه کنید، این که بخواهید به عنوان یک فراگیر دیجیتالی فعالیت کنید، غیر ممکن خواهد بود.

خبر خوبی که می توانم به شما بدهم این است که امروزه با پیشرفت تکنولوژی می توانید یک محصول یا خدمت را به صورت دیجیتالی تولید و عرضه کنید و این فرآیند فقط چند روزی بیشتر به طول نمی انجامد.

در اینجا اجازه دهید انواع مختلف محصولات اطلاعاتی و خلاقانه که می توانید تولید کنید را به اختصار توضیح دهیم:

 

محصولات اطلاعاتی

نوشتاری :

یکی از رایج ترین اشکال عرضه محصول اطلاعاتی به صورت نوشتاری می باشد. این بخش شامل کتاب های الکترونیکی ، خبرنامه ها ، برگه های کاری بلاگ ها و غیره می باشد. در قالب های رایگان بر پایه نوشته مانند آفیس ، word ,powerpoint ، و اپلیکیشن های سندی گوگل به راحتی می توان یک محتوای نوشتاری جدید تولید کرد.همینطور به تازگی کمپانی اپل اپلیکیشنی به نام Author در اپ استور رونمایی کرده که هزاران قالب آماده برای نویسندگی را در اختیار شما قرار می دهد. این روش ساده ترین و کم هزینه ترین روش برای تولید محصول اطلاعاتی می باشد و هرساله به نظر می رسد فروش کتاب افزایش می یابد و هیچ گاه فروش کتاب از بین نخواهد رفت.

 

صوتی :

نوع دیگر محصول اطلاعاتی به صورت فایل صوتی می باشد. این نوع شامل انواع پادکست، دوره های صوتی ، آهنگهای خاص، فایل صوتی آرامش بخش و از این دسته محصولات می باشد. در گذشته تولید یک محصول فایل صوتی بسیار پرهزینه و وقت گیر بود. اما امروزه با یک میکروفون زیر20 هزار تومان می توانید به راحتی با کمک یک نرم افزار رایگان مانند Audacity بهترین و با کیفیت ترین فایل های صوتی را که در گذشته با قیمت های خیلی سنگین نمی شد تهیه کرد ضبط کرد و آماده فروش در اینترنت قرار داد.

 

ویدئویی :

تهیه و تولید فایل ویدئویی هم کار ساده ای به نظر می رسد؛ و البته بیشترین ارزش مفهومی را داراست. در فایل ویدئویی دو روش وجود دارد یکی اینکه خودتان عمل ضبط را انجام دهید . شما به راحتی می توانید با یک دوربین زیر 200 هزار تومان یک محتوای ویدئویی برای خود تولید کنید و در حقیقت اصلاً نیازی نیست یک دوربین ویدئویی برای خود تهیه کنید؛ زیرا امروزه اکثر گوشی های هوشمند دوربین های فیلم برداری حرفه ای دارند که در گذشته با چندین هزار تومان نمی توانستید دوربینی با این کیفیت را بخرید. روش دیگر kinetic ویدئویی می باشد که به نوعی ویدئوی جنبشی نامیده می شود. این ویدئو ها برای تبادل نظر از متن استفاده می کنند. مثلاً می توانید یک فایل برای پاور پوینت تهیه کنید و صدای ضبط شده خودتان را روی آن تصاویر سوار کنید تا تاثیر گذار باشد. دو برنامه قوی برای ساخت فایل ویدئویی kinetic وجود دارند مانند Camtasia و screen flow که دارای کیفیت بالایی هستند. اینها از صفحه نمایش شما درحالیکه در حال صحبت کردن هستید عکس می گیرند و به راحتی یک فایل ویدئویی به وجود می آورند. بسیار ارزان وسریع می توانید یک فایل ویدئویی با کیفیت خیلی خوب را تولید کنید و به مشتری خود بدهید.

 

در حقیقت اینجا 3 روش محصول اطلاعاتی را بیان کردیم اما این 3 روش که به تنهایی می توانند محصول به حساب بیایند و به فروش برسند در حقیقت پیش نیاز عرضه دیجیتالی محصولات فیزیکی شما که در زیر به آنها اشاره می کنیم هستند.

 

محصولات فیزیکی

 

1- پکیجینگ و منیجینگ

 

برای تولید یک محصول داشتن یک ساین ناب و کاربردی اهمیت زیادی دارد . ولی مهمتر از آن اجرای آن ساین است. شیوه P&M به شما این امکان را می دهد که هوشمندانه تر از سایر افراد ساین مد نظرتان را اجرا کنید و به درآمد برسید. در واقع این روش بیش از آنکه بر تهیه محصول تاکید داشته باشد به شما شیوه طراحی محصول با استفاده از جمع آوری اطلاعات در ساین مورد علاقه تان را به صورت پک می دهد. با استفاده از این روش شما می توانید به راحتی و کمترین هزینه یکی از سه روش محصول اطلاعاتی را که در بالا بیان کردیم به صورت پک و بسته بندی جمع آوری و آنرا به صورت دیجیتال عرضه کنید. شما با این روش می توانید به راحتی خودتان به تهیه فایل صوتی یا تصویری در ساین مناسب بپردازید یا این که اطلاعات دیگران را با کسب اجازه و فروش مشارکتی به صورت محصول اختصاصی خود درآورید.

 

البته روش P&M یعنی بسته بندی و ارائه دیجیتال محصول به صورت فیزیکی تنها برای اطلاعات به کار نمی رود. و بسیاری از کمپانی های معتبر داخلی و خارجی از این روش استفاده می کنند. به عنوانه مثال یکی از معتبر ترین برند های مواد غذایی که حتماً اسمش به گوش شما خورده روغن، زیتون، خیارشور، حبوبات و خشکبار را از تامین کنندگان دیگر تهیه و با نام و برند خود آن را پک و به صورت دیجیتالی در سایت های آنلاین عرضه می کند.

 

2- محصولات دست ساز هنری با ساین مورد علاقه شما

به این دلیل مهم که محصولات دست ساز هنری هزینه تولید بسیار پایینی نسبت به محصولات صنعتی و تکنولوژیکی دارند و گستره آنها شامل موارد بی شماری می شوند که همه نوع نیاز را در بر می گیرد؛ وبسایت های بزرگ سرمایه گذاری های خود را به سمت فراگیران دیجیتال برده اند به این صورت که کارخانه های تولیدی بزرگ پوشاک، اسباب بازی کودکان، زیور آلات تعطیل و به کارگاه های کوچک خانگی تبدیل شده اند که هزاران فراگیر دیجیتال محصولات دست ساز را که به ساین مورد علاقه شان مرتبط است با هزینه پایین تولید و در دسترس مارکت پلیس های آنلاین که غول های اینترنتی به حساب می آیند قرار می دهند. بدین صورت همه روزه هزاران محصول دست ساز و هنری به صورت دیجیتال عرضه می شوند. پیش بینی کارشناسان این است که در سال 2030 تمامی کارخانه های بزرگ به میلیون ها فراگیر دیجیتال تبدیل شده اند که در منزل محصول فیزیکی خود را عرضه و به صورت دیجیتال به فروش می رسانند.

چگونه به سرعت تولید محتوا بکنیم؟

برای به وجود آوردن کسب و کار اپیدمی دیجیتالی موفق نیاز به تولید محتوا داریم. این محتوا اشکال مختلفی دارد مانند نوشتاری، صوتی و تصویری.

در واقع تولید محتوا کسب و کارتان را به وجود می آورد. شما باید تکرار می کنم باید تا جایی که می توانید تولید محتوا انجام دهید. به همین اندازه که محتوا تولید می کنید برای خود فرصت به وجود می آورید که فروش و درآمد زایی داشته باشید. در نتیجه شما باید در تولید محتوا کاملاً حرفه ای شوید.

فرقی نمی کند به کدام روش این کار را انجام می دهید؛ فرآیند کار یکسان است. اگر به سرعت در فرآیند تولید محتوا حرفه ای شوید در راه اندازی کسب و کار اپیدمی دیجیتالی موفق تر خواهید بود زیرا مطالب زیادی برای مشتریان به وجود آورده اید تا آن هارا راضی نگهدارید.

بسیاری از افراد که در این کسب و کار موفق شده اند این توانایی را دارند که در یک ماه، دو یا سه کتاب بنویسند. بسیاری از این افراد نویسندگان سرشناسی در سراسر دنیا نیستند و این به این دلیل است که برای تولید محتوا نیازی نیست یک فرد حرفه ای و ماهر باشید.

درباره فایل صوتی و تصویری هم اوضاع به همین منوال می باشد. فقط باید پر تلاش و پر کار باشید نه این که یک فرد حرفه ای باشید. هر چه فعالیت شما بیشتر باشد بهتر خواهید بود.

یک فرآیند ساده اما موثر در تولید محتوای باکیفیت وجود دارد و آن این مطلب است که باید مطالب و موضوعات را به تکه های کوچکتر تقسیم و تبدیل کنید. همانطور که یک ضرب المثل قدیمی می گوید چطور می توانید یک فیل را بخورید؟ البته جواب بسیار ساده داست و باید بگویم که هر دفعه فقط یک گاز و این مثال درباره تولید محتوا نیز صدق می کند.

حتی می توان گفت نوشتن یک کتاب 100 صفحه ای برای یک نویسنده کار مشکلی به نظر می رسد و برای یک فرد بی تجربه این کار امکان پذیر نیست. به هرحال می توان گفت هرکسی می تواند حتی 100 بار یک مقاله 1 صفحه ای بنویسد.

پس این مثال ها نمونه هایی از خرد کردن موضوعات بود. اگر محصول و ساین خلاقانه خود را به تکه های کوچکتری تبدیل کنید تهیه تعداد زیادی محتوای باکیفیت با سرعت هرچه بیشتر امکان پذیر خواهد بود. هرچه این تکه هارا کوچکتر انتخاب کنید، تولید محتوا برای شما بسیار ساده تر خواهد شد. اجازه دهید از نوشتن یک کتاب الکترونیکی مثالی بیاوریم: مثلاً شما می خواهید یک کتاب 50 صفحه ای بنویسید و چگونه این کار را انجام می دهید و آن موضوع را خرد می کنید؟ یکی از روش ها این است که می توانید 15 موضوع بنویسید و این 15 موضوع را باید در 50 صفحه کتاب خود پوشش دهید. پس برای هر موضوع یک موضوع کوچکتربنویسید. در این روش نهایتا شما 45 موضوع را روی کاغذ نوشته اید . پس از این که این کارهارا انجام دادید به روش های منطقی آنهارا مرتب کنید.

تمام کاری که الآن باید انجام دهید این است که درباره هر موضوع یک صفحه مطلب بنویسید. درآخر خواهید دید که کتاب شما با 45 صفحه جمع آوری شده است. این مثال درباره فایل صوتی و تصویری هم صدق می کند پس اگر پس از مدتی توانستید این کار را انجام دهید عادت می کنید و بدون اتلاف وقت یک موضوع را خرد می کنید و به راحتی محتوای خود را تولید می کنید.

چرا نیاز دارید هرچه سریع تر یک بلاگ درست کنید؟

یکی از بهترین روش های گسترش کسب و کار اپیدمی دیجیتال این است که برای خود شنونده به وجود آورید. اگر بتوانید از بین مردم شنوندگانی داشته باشید که شمارا دوست دارند و محتوای شمارا می خوانند این یک دارایی بزرگ برای شما محسوب می شود.

در اصل این شنوندگان پایه اصلی مشتریان شما می باشند و این ها پایه ای برای پیشنهادات شما از محصولات دیگر می شوند.

شما می توانید مشتریان خود را جلب کنید و فراگیران دیجیتال دیگر را به آن ها معرفی کنید و در عوض آن ها هم به شما کمک کنند تا محصولات شما ارتقا پیدا کند. از همه این ها گذشته بوجود آوردن حامیانی که شنونده محصولات شما باشند استراتژی جالبی است.

یکی از روشهایی که می توانید برای خود شنونده به وجود آورید ساختن یک بلاگ است. در حقیقت بلاگ ها به صورت یک مجله آنلاین می باشند که برای همگان قابل استفاده هستند. ایده ای که پشت بلاگ نهفته است تولید روز افزون محتوا با موضوعات خاص می باشد.

بلاگ ها باید خیلی معمولی و پر از شخصیت های مختلف باشند نه این که مانند اسناد آکادمیک منظم و طبق اصول باشد. همین امر باعث می شود که از شر استرس نوشتن خلاص شوید زیرا می دانید که در یک محیط دوستانه فعالیت می کنید. می توانید به راحتی از شاخه ای به شاخه ای دیگر بپرید، و با ایده های مختلف بازی کنید این کار هیچ مشکلی ندارد.

تعجبی ندارد زیرا بلاگ ها همه جا هستند و از هرجایی که هستید به آن ها دسترسی دارید و درباره هر موضوعی که بخواهید بلاگی می توانید پیدا کنید. از موضوعاتی مثل توسعه شخصی تا اخبار روزانه در اینترنت بلاگ وجود دارد.

این ابزار نوعی تکامل برای کسب و کار دیجیتالی محسوب می شود و نه تنها به شما کمک می کنند حامیان شنونده داشته باشید بلکه عادت تولید محتوای باکیفیت را در شما تقویت می کنند.

آن ها یک مزیت دارند زیرا به راحتی ساخته می شوند و از همه مهمتر این که می توانید به راحتی به سایتی مانند بلاگفا بروید و یک بلاگ رایگان بسازید. بهتر از همه اینکه در بلاگ از امور مشکلی مانند میزبانی وب و به روز بودن راحت هستید؛ و به راحتی می توانید یک پست جدید بنویسید و در بلاگ خود اپیدمی کنید. مهمترین مطلب این است که بلاگ خود را با پست های جدید به روز کنید. اگر بتوانید هر هفته یک پست بگذارید تاثیر خوبی دارد و اگر حتی روزی یک پست بگذارید خیلی بهتر می شود. توجه کنید، نیازی نیست پست های طولانی بسازید زیرا حامیان و خوانندگان دوست دار پست های کوتاه و پر محتوا هستند.

در این صورت جستجو بین پست های بلاگ زمان زیادی نمی خواهد و می توانید به بسیاری از افراد متصل شوید به این کار جمع آوری محتوا می گویند.به راحتی می توانید هر مطلب مفیدی که پیدا کردید را در بلاگ خود لینک بدهید و محتوای خود را مفید تر کنید.

اگر حتی نمی خواهید و نمی توانید پست بنویسید می توانید به دیگران ارجاع دهید یعنی از سایت هایی مانند I writer, ruru, elance و غیره استفاده کنید و از مطالب آن ها استفاده کنید. این کار بسیار کم هزینه خواهد بود اگر مطالب خود را از این سایت ها بردارید و آنها را به زبان فارسی ترجمه کنید. هنگامی که یک بلاگ ساختید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که محتوای جدید بسازید و در آن انتشار دهید و ترافیک بلاگ خود را بالا ببرید و استراتژی های افزایش بازدید بلاگ را می توانید در این سایت پیدا کنید. وقتی تعداد شنوندگان و حاضران سایت شما بالا برود، می توانید به راحتی محصول جدید درست کنید و آن را به مشتریان خود پیشنهاد کنید. پس منتظر چه هستید؟ سریعاً بلاگ خودرا بسازید. اگر اطلاعاتی راجع به ساخت وبلاگ ندارید، و یا نویسنده خوبی نیستید، مشکلی ندارد فقط سریعاً شروع به ساخت بلاگ خود کنید. با ابزاری که الآن به شما نشان می دهم و استراتژی هایی که به شما می دهم وقت را هدر ندهید و سریعاً بلاگ خودرا بسازید. هیچ بهانه ای پذیرفته نمی شود ، این کار را انجام دهید.

چگونه یک محتوای صوتی عالی بسازیم؟

هسته اصلی کسب و کار اپیدمی دیجیتال بسته های اطلاعاتی و دیجیتالی شامل محتواهای جذاب هستند. بنابراین پیشنهاد محصولات ترکیبی از نوشتاری، صوتی و تصویری بهترین پیشنهاد برای مشتریان شما می باشد و حداکثر تاثیر را بر آن ها خواهد گذاشت.

می دانم که در باره چه چیزی فکر می کنید؟

عالی به نظر می رسد اما حتماً می پرسید که چگونه باید یک فایل صوتی تهیه کنیم؟ سوال خوبی است. نه خیلی وقت پیش بلکه همین اخیراً ساختن یک فایل صوتی با کیفیت هزینه و وقت زیادی می خواست. اما آن روزها سپری شده اند. امروزه با چند ابزار ساده می توانید یک فایل یا محصول صوتی با کیفیت تهیه کنید.

قبل از این که نحوه ساخت یک فایل صوتی را بگویم اجازه دهید درباره انواع فایل صوتی که می توانید برای کسب و کار اپیدمی دیجیتال درست کنید بحث کنیم:

یکی از انواع این نوع فایل ها این است که که شما مستقیماً آموزش خود را درباره موضوع خاصی شروع کنید. فقط چیزهایی که می توانید آموزش دهید را بنویسید و آن هارا بخوانید و صدای خود را ضبط کنید؛ و آن فایل را به صورت جایزه عرضه کنید و یا با قیمتی متفاوت آن را به فروش برسانید.

نوع دیگری از محتوای صوتی مراقبه هدایت شده می باشد . این فایل می تواند یک جایزه عالی برای محصول شما باشد و برای محصولات مختلف به کار رود. ساختن این محتوا زیاد سخت نیست و نیازی به نرم افزارهای خاصی ندارد. نوع دیگر محتوای صوتی فایل هایی هستند که به منظور های متفاوتی ساخته می شوند و تاثیرات روانشناسی خاصی برروی شنونده خواهند گذاشت.

یک مثال برای این نوع فایل ها ضربه های به دوگوش یا دوتایی نامیده می شوند زیرا این فایل های خاص می توانند وضعیت ذهن شما را به نوعی از لحاظ روانشناسی تغییر دهند. این ها فقط تعدادی از محتوای صوتی باکیفیتی است که می توانید بسازید. پس برای ساخت محتوای صوتی به چه چیزهایی نیاز دارید؟ شما تنها به دو چیز نیاز دارید تا بتوانید یک محتوای صوتی با کیفیت بسازید. یک میکروفون و چند نرم افزار رایگان.

اگر به سایت دیجی کالا بروید و بنویسید میکروفون، تعداد زیادی میکروفون با قیمت های مناسب حتی زیر 20 هزار تومان پیدا خواهید کرد. درباره نرم افزار هم می توانید به راحتی از audacity استفاده کنید ؛ زیرا این نرم افزار بسیاری از نیاز های شمارا برای ویرایش کردن فایل های صوتی برطرف می کند. این نرم افزار تنها یک مثال از یک نرم افزار رایگان و پرکاربرد است و به راحتی می تواند صداهای اضافه ضبط شمارا از بین ببرد. در حالیکه در گذشته شما باید یک استودیو اجاره می کردید تا بتوانید یک فایل صوتی قابل قبول بسازید؛ با این نرم افزار به راحتی می توانید بهترین فایل های صوتی را با هزینه خیلی کم بسازید. همانطور که دیدید ساخت یک فایل صوتی بسیار ساده است پس دست به کار شوید.

چگونه یک محتوای ویدئویی درجه 1 بسازیم؟

برای راه اندازی کسب و کار اپیدمی دیجیتال نیاز به محتوای جذاب دارید که هسته اصلی موفقیت در این کسب و کار محسوب می شود. محتوای ساخته شده توسط شما انواع مختلفی دارند ؛ بعضی نوشتاری، بعضی صوتی و برخی تصویری می باشند.

بهترین محصول اطلاعاتی دیجیتالی ترکیبی از هر سه نوع می باشد . این گفته شاید شما را مقداری ناراحت کند مخصوصاً اینکه باید محتوای صوتی و تصویری بسازید .

حالا چطور می توانید بدون هیچ تجربه و هزینه اضافی یک محتوای صوتی یا تصویری عالی بسازید؟ و چیزی که برای خیلی از مردم غیر ممکن به نظر می رسد این است که آن ها باور نمی کنند می شود با پول اندک یک محتوای ویدئویی با کیفیت ساخت.

باور کنید همه چیزهایی که احتیاج دارید یک میکروفون و یک کامپیوتر است. حتی می توانم بگویم که دوربین کامپیوتر شما هم می تواند این کار را انجام دهد. صبر کن، منظور تو چیست از این که می گویی برای تولید یک محتوای ویدئویی فقط به یک کامپیوتر و به یک میکروفون نیاز داری؟ پس دوربین فیلم برداری چه می شود؟ پاسخ به این سوال ساده است زیرا بسیاری از محتواهای ویدئویی که تاثیر بسزایی بر ذهن مردم می گذارد و اگر جست و جو کنید تعداد بسیاری از آن ها در اینترنت وجود دارد kinetic ویدئو است و منظورم از این کلمه را قبلاً توضیح دادم که ویدئوی جنبشی نامیده می شود. این ویدئو نیازی به دوربین ندارد و فقط اطلاعاتی روی صفحه نمایش نشان می دهید و درباره آن ها صحبت می کنید. به این فایل ها ارائه ضبط شده powerpoint می گویند. تمام چیزی که نیاز دارید تا بتوانید یک ویدئو را با power point ارائه دهید برنامه های عکس برداری از صفحه و ضبط گفته های شماست. بعضی از این نرم افزار ها مانند camtasia و screenflow هستند. کارکردن با این نرم افزار ها بسیار ساده است و نیازی به دانش تکنیکی ندارد. به عنوان مثال آن ها می توانند پارازیت محیط را از صدای شما جدا کنند و ارائه با کیفیتی را تولید کنند. این بهترین روش نیست اما از آنچه 15 سال پیش فکر می کردند خیلی بهتر است. پس در این صورت ویدئی جنبشی تنها چیزی است که نیاز دارید . حالا تصمیم با شماست می توانید از گوشی خود استفاده کنید یا دوربین فیلم برداری بخرید.

نکته این جاست که تولید محتوای ویدئویی کار مشکلی نیست. هم اکنون به جای این که این همه بهانه جویی کنید، چرا نمی روید و یک محتوای ویدئویی بسازید تا مشتریان شما آن را در دست داشته باشند؟

هشت منبع فوق العاده ترافیک رایگان :

هنگامی که توانستید یک محتوای ویدئویی تهیه کنید در مسیری قرار گرفته اید تا کسب و کار اپیدمی دیجیتال خود را راه اندازی کنید. به هر حال اگر این فایل را تهیه کردید مشتریان خواهند آمد، کار خود را متوقف نکنید. هم اکنون نیاز دارید تا محتوای خود را برای همگان قابل دیدن کنید پس باید به دنبال افزایش ترافیک سایت خود باشید. دونوع ترافیک داریم ترافیک پولی و رایگان و همانطور که از اسم آن ها مشخص است، برای ترافیک پولی باید هزینه کنید و برای ترافیک رایگان نیازی به سرمایه گذاری نیست.

مزیت ترافیک پولی در این است که شما هرچه زودتر به نتیجه دلخواه خود می رسید . این امر بسیار طبیعی است زیرا پول می دهید و سریعاً به آنچه می خواهید می رسید.

در ترافیک رایگان به جای هزینه کردن پول باید زمان را هزینه کار خود کنید و برروی زمان سرمایه گذاری کنید و نتیجتاً در مدت زمان طولانی تری به شما خواهد رسید. کدام یک را باید استفاده کنید؟ البته که هردو را.

در این مقاله ما روی ترافیک رایگان تمرکز می کنیم. در حالیکه باید بگویم هردوی این روش ها بسیار فوق العاده هستند برای آوردن ترافیک به سایت شما. اما اجازه دهید ترافیک رایگان را موضوع بحث قرار دهم.

بهترین منابع ترافیک رایگان

آیا تا به حال در یک فروم بوده اید؟ این جایی است که تعداد افراد زیادی در آنجا جمع می شوند و درباره موضوع خاصی صحبت می کنند. البته این گردهمایی در فضای مجازی اتفاق می افتد. اگر درباره ساین خود بتوانید برای آن افراد خودرا یک فرد حرفه ای نشان دهید می توانید آن افراد را به سمت خود جذب کنید و آنها را با محصول خود آشنا کنید. بهترین مزیت این کار در این است که نیازی به هزینه کردن پول ندارید. به این دلیل فروم یک منبع عالی برای ترافیک محسوب می شود. ابزار عالی دیگری برای آوردن ترافیک به سایت شما شبکه های اجتماعی می باشند. شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک و توییتر و اینستاگرام ، و حتی تلگرام ابزار هایی هستند که مردم در آن ها دور هم جمع می شوند و مطالب خود را به اشتراک می گذارند و باهم در ارتباط هستند. اگر یک محتوای قابل اشتراک تهیه کنید و برروی این ابزارها به اشتراک بگذارید، می توانم بگویم شبکه های اجتماعی در این راه به شما کمک می کنند و ابزار خوبی برای جذب مخاطب هستند. آپارات دیگر منبع ترافیک رایگان محسوب می شود. آپارات به نوبه خود یک سایت معروف می باشد و اگر بتوانید محتوای خود را در آن به اشتراک بگذارید و می توانم بگویم ترافیک عظیمی به سوی سایت شما خواهد آمد. بلاگ ها هم دارای شهرت خوبی در وضعیت آنلاین هستند. این ها در واقع مجلات آنلاین محسوب می شوند. اگر بتوانید وبلاگ خودرا بسازید و محتوای با کیفیتی در آن قرار دهید، این کار باعث می شود مخاطب خوبی برای خود به دست آورید و این مخاطبین تبدیل به مشتری خواهند شد. به همین دلیل بلاگ روش مفید دیگری برای ترافیک رایگان است. نظر دادن درباره بلاگ های دیگران فکر خوبی است زیرا باعث می شود وقتی شما در باره پست های خوبی در بلاگ های دیگران نظر می دهید ، لینک پیوست شما را که به همراه نظر شما ارسال می شود به چشم هزاران نفر دیگر بیاید و بازدید شما بالا برود. انتشار یک کتاب الکترونیکی مفید در فیدیبو هم فکر خوبی به شمار می رود. و اگر بتوانید یک کتاب الکترونیکی بنویسید و آن را در فیدیبو انتشار دهید، بازدید شما تغییر خواهد کرد.

با مبادله پست های بلاگ با دیگران و ایمیل خود می توانید به ارتقای آنها کمک کنید و از آن ها بخواهید و در عوض به ارتقای شما هم کمک کنند. اکثر مردم این کار را انجام می دهند و این معامله به سود طرفین به اتمام خواهد رسید. دیگر کاری که می توانید انجام دهید این است که افراد سرشناس درباره مطالب و محتوای شما نظر دهند و آن را بازدید کنند.این کار ترافیک خوبی برای شما خواهد داشت.

دو منبع فوق العاده برای ترافیک پولی

هنگامی که یک محصول با کیفیت به وجود آوردید شما در مسیری قرار گرفته اید که کسب و کار اپیدمی دیجیتال خود را راه اندازی کنید. اگر این کار را انجام دادید کار خود را ترک نکنید. هم اکنون نیاز دارید تا در فضای اینترنت دیده شوید و ترافیک برای سایت خود به وجود آورید. زیرا مردم در این فضا شما را چک خواهند کرد. دو روش برای به وجود آوردن ترافیک دارید یکی رایگان دیگری پولی. همانطور که دیدید قبلاً ترافیک رایگان را توضیح دادیم و هم اکنون در این مقاله قصد داریم ترافیک پولی را تشریح کنیم و همانطور که قبلاً گفتیم بهتر است که از هر دوروش استفاده کنید.

 

تبلیغات گوگل :

یکی از منابع معروف ترافیک پولی تبلیغات گوگل است. اگر این کار را به خوبی انجام دهید نتیجه فوق العاده خواهد بود. می توانید تبلیغات گوگل را در سمت راست صفحه تماشا کنید. همین طور در صفحه جستجوها هم می توانید تبلیغات را ببینید. یکی از بهترین قسمت های تبلیغات گوگل این است که می توانید تبلیغات خود را به عنوان هدف برای مخاطبین به وجود آورید. در حقیقت هدف گذاری ( نشانه گذاری) گوگل موضوعی است که می توانید به کمک آن تبلیغات خود را هدفمند قرار دهید. زیرا می توانید آن هارا به سن، جنسیت، وضعیت رابطه و حتی به تمایل خاصی از مخاطبین خود مربوط کنید.

 

تبلیغات انفرادی:

در حقیقت تبلیغات انفرادی زمانی اتفاق می افتد که بازاریابان ایمیلی مطلبی را برای اعضا و مشترکین خود می فرستند تا وب سایت خود را ارتقاء دهند. این روش بسیار موثر است زیرا دقیقاً به اشخاصی که مطالب و محتوای شمارا می خواهند می توانید تبلیغات خود را ارائه دهید و برای آن ها ارسال کنید. این مشترکین دقیقاً برای محصول شما ثبت نام کرده اند. پس از این استفاده کنید و تبلیغات خود را به سوی آنها روانه کنید. به عنوان مثال وقتی یک تبلیغ تلویزیونی از مغازه شما در حال پخش شدن است بهترین تاثیر را بر کسی می گذارد که در مغازه شما قدم می زند. پس فرستادن تبلیغ برای مشترکین تاثیر بیشتری بر آنها خواهد گذاشت. بهترین وب سایت برای خرید تبلیغات انفرادی anetwork می باشد. این یک سایت فوق العاده به صورت بازار تبلیغات انفرادی می باشد و درباره هر موضوعی که بخواهید می توانید تبلیغات پیدا کنید.

روشی برای اینکه تبلیغات پولی کارایی داشته باشند:

یک کلمه کلیدی برای کاربرد داشتن تبلیغات الزامی است. یعنی به جای این که هزینه خیلی زیادی کنیدو سپس منتظر نتیجه بمانید مقدار کمی هزینه کنید و تبلیغ ارزان قیمتی انجام دهید اگر به ثمر نشست آن کار را ادامه دهید. اگر نخواهید این آزمایش را انجام دهید، باید مقدار زیادی پول هزینه کنید. این یک اشتباه رایج بین بازاریابان تازه کار می باشد؛ تلاش کنید که یکی از آنها نباشید. این دو روشی که به عنوان ترافیک پولی در این مقاله توضیح داده شد را به آهستگی و با صبر انجام دهید. اگر جواب داد آنگاه پول زیادی هزینه کنید و آن را ادامه دهید.

نکته کلیدی بعد ارزش پیشنهاد است:

مردم دوست دارند در چیزی که به آن ها فروخته می شود چیز رایگانی وجود داشته باشد. وقتی این حجم ترافیک به سایت شما آمدند آن ها دوست ندارند از همان بدو ورود ازآن ها پول طلب کنید. بلکه می خواهند در ابتدا چیزی به صورت رایگان دریافت کنند. این کار باعث می شود اعتماد آن ها به فروش وبسایت شما بالا برود. با مطالبی که در این سایت خواهید آموخت می توایند کاری کنید که تبلیغات پولی و رایگان شما به نتیجه برسد و کارایی داشته باشند.

 

سه مطلب کلیدی برای یک ساین پول ساز

یکی از مهمترین بخش های شروع کسب و کار اپیدمی دیجیتال انتخاب یک ساین مناسب است تا بتوانید در محدوده آن به درستی شروع به کار کنید. ساین بخشی از بازاری است که هدف شما می باشد. تعدادی از ساین هایی که برای اپیدمی دیجیتال می توانید انتخاب کنید عبارتند از :

مشاوره همسریابی برای زنان، کاهش وزن، بازاریابی اینترنتی، پیشرفت شخصی و آژانس هواپیمایی. به طور کلی هرچه ساین شما خاص تر باشد بهتر است. وقتی می خواهید ساین کسب و کار خود را انتخاب کنید ابتدا این 3 سوال را از خودتان بپرسید. :

1- آیا مشتریان این ساین شناخته شده هستند یعنی می دانند که باید خرید کنند؟

اگر می خواهید کسب و کارتان پول ساز باشد ابتدا باید مردم بخواهند که درباره به دست آوردن محتوای شما پول خرج کنند. حتی نیاز دارید تا مطمئن شوید که آیا درباره این ساین مردم به صورت آنلاین خرید می کنند؟ یا خیر؟بعضی از ساین ها مانند تلویزیون های LED فقط به صورت فیزیکی به خوبی فروش می روند و ساین های مناسبی برای بازاریابی اینترنتی نیستند.

2- آیا می توانید برای این ساین یک بازار پر سود به وجود آورید؟

بعضی از ساین ها هزینه خیلی زیادی می خواهند که به صورت جهانی مطرح شوند و گنجایش پیشرفت در سطح جهان را ندارند. یا این که بعضی مواقع هزینه ای که شما باید متقبل شوید تا ترافیک را به سایت خود بیاورید و افزایش بازدید دهید خیلی زیاد است. . زیرا در این ساین تعداد خیلی زیادی رقیب قدرتمند وجود دارند که نمی گذارند سایت شما در گوگل به جایگاه خوبی برسد و باید هزینه های زیادی را صرف این کار کنید.

البته این جمله به این معنی نیست که نمی توانید در حوزه ساین های انبوه ( ساین هایی که رقیبان زیادی در آن ها وجود دارد)کسب درآمد کنید. بسیاری از بازاریابان را می شناسم که این کار را به خوبی انجام داده و به موفقیت رسیده اند. به یاد داشته باشید زمانی که می خواهید شروع کنید باید ساین خود را خصوصی سازی کنید و آن را تا جایی که جا دارد خرد کنید تا مخصوص به قشر خاصی شود. مثلاً به جای انتخاب مشاوره همسریابی می توانید آن را محدود تر کنید به مشاوره پس از طلاق؛ این کار باعث می شود هزینه افزایش بازدید سایت شما پایین تر بیاید.

3- آیا این ساین را دوست دارید؟

دوست داشتن یک ساین بسیار مفید است. این امر باعث می شود تولید محتوا برای شما بسیار ساده تر شود. پس وقتی ساینی را دوست دارید به راحتی می توانید محصولات را ارتقا دهید یا اطلاعات را به اشتراک بگذارید. و از آن لذت ببرید. با این همه ساینی که در دنیای امروزه وجود دارد هیچ دلیلی وجود ندارد که نتوانید یک ساین مطابق میل خود پیدا کنید. اگر این مطلب را به خوبی رعایت کنید به مشکلی بر نخواهید خورد و به راحتی کسب و کار خود را راه اندازی می کنید. هم اکنون تنها کاری که باید بکنید این است که مطلبی را که آموخته اید به کار بگیرید و یک ساین را برای خود انتخاب کنید.

با کاراستارتر همراه باشید.