چگونه از محتوای خود بیشترین بهره را ببریم؟

کامنت : 0
نویسنده:

چگونه از محتوای خود بیشترین بهره را ببریم؟

من همیشه از دانش پذیران خودم می خواهم که با استفاده از بلاگ، کسب و کار دیجیتال اپیدمیک خود را تکمیل کنند. دلایلی که من برای این اصرارم دارم، بسیار ساده هستند.

  • ساختن بلاگ، واقعاً آسان است.
  • بلاگ برای برند شما بسیار مفید است.
  • بلاگ راهی ساده و مناسب برای جذب بازدید کننده از طریق سئو ( Seo ) می باشد.
  • بلاگ ها به شما اجازه می دهند که محتوا ارائه کنید.
  • بلاگ، فرآیند بازاریابی را ساده تر می کند. 

با این که راه اندازی بلاگ کار ساده ای می باشد، تولید محتوا برای آن می تواند کار چالش بر انگیزی باشد؛ به خصوص اگر به نوشتن علاقه مند نیستید.

در واقع تولید محتوا، تنها و بزرگترین مانع میان شما، و داشتن یک بلاگ موفق می باشد.

برخی از مشاوران حوزه بازاریابی آنلاین، پیشنهاد می کنند که در هفته حداقل سه پست جدید در بلاگ خود قرار دهید. بعضی ها پا را از این هم فراتر گذاشته و می گویند باید روزی حداقل یک پست بگذاریم.

من با آن ها هم نظر نیستم. در حالت ایده آل، حداقل دو بار در هفته باید پست گذاشت. اما، الزامی ندارد که محتوا همیشه مال خودتان باشد.

بسیاری از بلاگ های موفق، در واقع از محتوای دیگران استفاده می کنند. به این کار محتوای اشتراکی می گویند. در واقع شما، مقالات، ویدئو ها و سایر شکل های محتوا را از سرتاسر اینترنت جمع آوری کرده و به بلاگ خودتان مرتبط می کنید. البته محتوایی که برمی دارید، حتماً باید از دید مخاطبانتان جالب و مرتبط باشد.

البته من پیشنهاد می کنم که حداقل، بخش اندکی از محتوا را خودتان بسازید.

ولی نباید در باتلاق تولید مداوم و بی پایان محتوا غرق شوید.

 

محتوای جاودان بسازید

هر روز میلیون ها قطعه محتوای جدید در اینترنت تولید می شود. حتی موفق ترین قطعات محتوایی نیز به مدت چند روز به صورت وسیع دست به دست می شوند و پس از آن محو و نابود می شوند. باور کنید اگر محتوایی که روزانه در اینترنت منقرض می شوند را کنار هم جمع کنید؛ بزرگترین گورستان تاریخ به وجود می آید.

وقتی محتوای تازه ای تولید می کنید، حتماً به دنبال راهکارهایی باشید که طول عمر محتوای شما، از سایر محتوای موجود در اینترنت، بیشتر باشد.

این کار 3 مزیت عمده برای شما دارد:

1- محتوای شما برای مدتی طولانی تر دست به دست می شود

2- نیاز کمتری به تولید محتوای اصیل دارید

3- گوگل محتوای شما را بالا برده و رتبه آن را افزایش می دهد

 

 

این هم سه راه برای این که از محتوای خود بیشترین بهره را ببرید:

 

1- برای محتوای خود نسخه ( 2و3 و...) بسازید

وقتی که لیست در کار است، این استراتژی بهتر جواب می دهد.

مثال : فرض کنید محتوای شما در حوزه سلامتی است. و فرضاً مقاله ای که شما می نویسید " 21 غذای فوق العاده که شما را خوشحال می کنند " نام دارد. این مقاله خوب است و احتمالاً حسابی مشهور می شود. فرض کنید دو ماه گذشت و مقاله شما به قبرستان اینترنتی رفت و از سر زبان ها افتاد. برای این که دوباره هیجان را به صحنه بیاورید، می توانید نام 10 غذای دیگر را نیز به این لیست خود اضافه کنید.

 

با این کار شما لیست خود را بهبود بخشیده اید و به مخاطبان تازه و قدیمی، بهانه ای داده اید تا مقاله شما را بخوانند و آن را به اشتراک بگذارند.  

 

 

2- مجموعه دنباله دار تولید کنید

یکی دیگر از شیوه هایی که می توانید بیشترین بهره را از محتوای خود ببرید این است که یک مجموعه مقاله  دنباله دار بسازید. به این صورت، شما یک منبع عالی حول یک موضوع به خصوص دارید که می توانید مخاطبان خود را بارها و بارها به آن ارجاع دهید.

 

مثال : شما می توانید یک مقاله مقدماتی و ابتدایی راجع به یک موضوع بنویسید، یک ماه بعد مقاله با سطح متوسط و ماه بعد از آن مقاله پیشرفته را ارائه می دهید.

برای این که به نتایج بهتری برسید، حتی می توانید هر سه قسمت این محتوا را کنار هم قرار دهید و یک مقاله بزرگ ایجاد کنید. هم چنین می توانید برای پیشرفت در سئو، به صورت مداوم این مقالات را آپدیت و به روز کنید.

 

3- جدیدش این ماه می یاد

راه دیگری که می توانید محتوای خود را با ارزش تر کنید این است که مقاله هایی طراحی کنید که من به آن ها " جدیدش این ماه می یاد " می گویم. این ها مقاله هایی هستند که همیشه زنده می مانند، و با اطلاعات جدید، خود به خود، به روز می شوند.

مثال: شما می توانید یک مقاله با نام " بهترین اپ های گوشی آیفون " بنویسید. طبیعتاً این مقاله ای است که وقتی اپ های جدید طراحی می شوند، تغییر می کند. شما هرماه باید لیست خود را به روز کنید و تیتر مقاله ر ا به "بهترین اپ های گوشی آیفون در ماه .... " تغییر دهید.

این برای مشتریان شما با ارزش محسوب می شود چرا که آن ها را در جریان آخرین اطلاعات قرار می دهد. هم چنین به خاطر مکانیزم های گوگل و سایر موتور های جست و جو، این کار باعث پیشرفت شما در سئو می شود.

 

این 3 استراتژی ، راه های فوق العاده ای هستند که باعث می شوند هر قطعه محتوایی که تولید می کنید، ارزش بیشتری پیدا کند. به جای این که هر روز مقالات جدید تولید کنید که هریک از آن ها بعد از یک یا دو روز محو می شوند، می توایند محتوایی جاودانه تولید کنید و مشتریان را بارها و بارها به آن ارجاع دهید.

وقتی برای مدتی به صورت یکنواخت تولید محتوا را انجام دهید، حس می کنید که این کار رفته رفته ساده تر می شود. حتی می توانید از یک محتوا نویس کمک بگیرید که بخشی از کار تولید محتوا را در دست بگیرد.

 

با محتوای تولیدی ما بیشتر آشنا شوید.

در حقیقت، ما به صورت جنون آمیزی برای این وبسایت ( کاراستارتر) تولید محتوا کرد ه ایم. به مدت 14 ماه، من با گروهی متشکل از 16 نویسنده ایرانی کار کرده ام. تا به حال ما 11500 قطعه محتوایی برای ابزار لانچ پکیج تهیه کرده ایم.

امیر رضا دهقان حتی به شما یک دموی زنده از لانچ پکیج را در طول کارگاه خود نشان می دهد. او در عمل به شما نشان می دهد که چگونه می توانید سریعاً کسب و کار آنلاین خود را از هیچ راه اندازی کنید.

 

 

درباره نویسنده : بابک جعفری/ کارشناس تولید محتوا کاراستارتر

بابک جعفری مسیر متفاوتی را برای موفقیت در دنیای آنلاین طی کرد. او در اتاق خواب خود یک کسب و کار فریلنسر نویسندگی راه اندازی کرد. و برای 5 سال بعد از آن، او در پشت پرده طراحی تعدادی از موفق ترین دوره های آموزشی در تاریخ بازاریابی اینترنتی قرار گرفت. بابک جعفری به عنوان کارشناس فعلی تولید محتوا در کاراستارتر، تجربیات ارزنده بسیاری در زمینه تحقیقات بازار، توسعه محصول، طراحی قیف فروش و استراتژی های تبلیغاتی، عرضه کرده است. 

درباره نویسنده، امیر رضا دهقان

امیر رضا دهقان، موسس بهسان و مدیر عامل کاراستارتر است. امیر رضا دهقان به سرعت در حوزه های دیجیتال اپیدمیک، لانچ محصولات، بازاریابی بر پایه وقایع و بازاریابی ایمیلی شناخته شده است.فرمول ثابت شده اش او را قادر کرده است تا 22 برند برتر را لانچ کند و به خوبی بیش از 100 میلیارد فروش آنلاین برای خودش و مشتریانش بسازد. Asian Awards او را به عنوان یکی از 3 کارآفرین برتر زیر 30سال کاندید کرد. او در سال 2014 مدیر عامل کمپانی Big Business انگلستان شد. 2 بار در لیست سریع ترین رشد کمپانی های اروپایی قرار گرفته است. او در مرکز جهانی برندهای نوآور (IB) موفق شد جایزه برترین برندهای نوآور را به کمپانی های معتبر اروپایی اهدا کند و مدیر عامل کلینول او را کارآفرین سال نامید.

پرسش و پاسخ
ارسال پرسش
رایگان

پرداخت آنلاین توسط کلیه کارت های عضو شبکه شتاب بانکی

تمامی خدمات این فروشگاه، حسب مورد، دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشد و فعالیت این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می باشد.

Copyright © 2012 - 2016 karstarter.ir | Web design Kalooj.com