5 دلیل برای این که چرا مردم از شما خرید نمی کنند- چه کاری باید انجام دهید؟

کامنت : 0
نویسنده:

5 دلیل برای این که چرا مردم از شما خرید نمی کنند- چه کاری  باید انجام دهید؟

آیا می خواهید با دریافت کلیک های بیشتر، بازدید کنندگان بیشتر و فروش بیشتر، نرخ تبدیل خود را افزایش دهید؟

این دیگر چه جور سوالی است؟ معلوم است که دوست دارید! چه کسی دوست ندارد؟

آیا می دانستید که در عمل، تنها 5 دلیل وجود دارند که باعث می شوند مردم از شما خرید نکنند؟

این ها هم چنین 5 دلیلی هستند که اجازه نمی دهند: مردم روی ایمیل شما کلیک کنند یا به صفحه فروشتان وارد شوند یا هرچیز دیگری که می خواهید برای شما انجام دهند.

فرقی نمی کند که درخواست شما از بازدید کنندگان و مخاطبانتان چیست؛ این 5 دلیل مانع کار شما هستند؛ تفاوتی هم نمی کند که در چه ساینی هستید.

ولی خبر خوب این است که شما می توانید این را تغییر دهید.

در این پست، ما 5 دلیلی را فاش می کنیم که باعث می شوند مردم ، کاری که شما می گویید را انجام ندهند. و مهمتر از آن، این که یاد می گیرید چگونه بر این 5  مانع غلبه کنید.

خوب برای این که همه چیز کمی جالب تر شود، من از یک مثال در مورد سگ های خانگی در هر 5 مورد استفاده می کنم تا بتوانید منظور مرا بهتر بفهمید. خوب، برویم تا ببینیم 5 دلیلی که باعث می شوند مخاطبان، شما را به خواسته تان نرسانند کدام اند:

 

دلیل # 1

 آن ها شما را باور نمی کنند.

 

اگر افراد باور نکنند که محصول شما می تواند نتایجی که می گویید را برایشان به همراه بیاورد، هر چه قدر هم که محصول شما عالی باشد، دیگر تفاوتی ندارد! آن را نخواهند خرید.

البته باور مشتریان به شما، الزاماً سیاه و سفید نیست، بلکه مقداری نسبی است. تجربیات بی شمار ما در این زمینه ثابت کرده که هرچه محصول شما گران قیمت تر باشد، برای فروش آن جلب اعتماد و باور بیشتری لازم است.

در این مورد چه کار باید کنید؟

یکی از راه های ایجاد اعتماد این است که یک چیز با ارزش را به صورت رایگان به مشتری بدهید.

در مثالی که در مورد تربیت سگ خانگی زدم، قبل از این که مشتری چیزی از شما بخرد، به صورت رایگان یک نکته حرفه ای به آن ها بگویید. مثلاً می توانید به آن ها نشان دهید که چگونه در کمتر از 5 دقیقه کاری کنید که یک سگ مثل انسان بنشیند.

اگر اطلاعات شما برایشان ارزشمند باشد و به آن ها کمک کند، احتمالاً هر آنچه که پس از آن بگویید را باور می کنند.

به طور کلی هر چه قدر که برای برقراری رابطه با مشتریان وقت بگذارید، به همان نسبت، آن ها نیز به شما اعتماد می کنند. پس هرچه قدر قیمت محصول شما بالاتر باشد، باید زمان بیشتری به ارائه و پرزنت محصولتان اختصاص دهید.

دلیل # 2

آن ها باور ندارند که می توانند

خوب شما به آن ها ترفند فوق العاده خود را نشان دادید و آن ها حتی در یک ویدئو هم مشاهده کردند که شما در کمتر از 5 دقیقه، به یک سگ آموختید چگونه بنشیند؛ و نهایتاً شما را باور کردند.

خوب این یک شروع بسیار عالی است.

ولی مشکل این جاست که آن ها فکر می کنند شما خاص هستید، و یک توانایی مادر زادی برای صحبت کردن با سگ ها دارید. آن ها تصور می کنند که این قابلیت به خصوص شماست، و خودشان هرگز نمی توانند این کا را انجام دهند.

به همین دلیل، محصول شما را نمی خرند.

برای این که مردم دست در جیب خود ببرند، نه تنها باید شما را باور کنند، بلکه باید باور کنند که توانایی آن را دارند که به نتایجی که وعده داده اید برسند.

 

در این مورد چه کار باید کنید؟

بدیهی است که اولین قدم این است که به آن ها بگویید که این کار بسیار ساده است. این کار بسیار مهم است و به شما کمک می کند، ولی به تنهایی کافی نیست.

مهم ترین سلاحی که برای این کار در اختیار دارید، "رضایت مندی مشتری " ( تستیمونیال ) با زبان شخص سوم است. وقتی مشتریان احتمالی ببینند که مشتریان قبلی شما، که درست مثل خودشان هستند، نتایج فوق العاده ای از محصول شما گرفته اند، اعتماد و باور عجیبی به شما پیدا می کنند.

راه دیگری هم وجود دارد که هم در این رابطه به شما کمک می کند و هم در رابطه با دلیل و مانع شماره 1. راه حل این است که یک گارانتی درست و حسابی ترتیب دهید. به مشتریان احتمالی خود اجازه دهید که برای 60 روز محصول را امتحان کنند و اگر به هر دلیلی از آن راضی نبودند، بدون هیچ سوالی، پول آن ها را برگردانید.

در آمدی که این کار به شما اضافه می کند، به مراتب بیشتر از وجوهی است که بر می گردانید.

 

دلیل #3

آن ها راغب به این همه تلاش نیستند

خوب اکنون مخاطب شما باورتان می کند و هم چنین توانایی خودش را هم برای انجام این کار باور دارد. ولی مشکل این جاست که شاید مشتری شما هیچ رغبتی نداشته باشد که یک ماه تمام و هر روز نیم ساعت زمان بگذارد تا سگ خود را تربیت کند؛ احتمالاً ترجیح می دهد که سگ تربیت نشده ای داشته باشد تا این که بخواهد این زحمت را به خودش بدهد.

در این مورد چه کار باید کنید؟

اگر خریدار احتمالی شما مدام در حال فکر کردن به تلاشی است که باید بکند؛ این نشان می دهد که حرف های شما او را در جهت غلطی متمرکز کرده است.

اطمینان حاصل کنید که ذهن مخاطب را در جهت درستی هدایت می کنید، که این جهت بدون هیچ تردیدی همان نتایج مطلوبی هستند که وی از محصول شما می تواند بگیرد. فرضاً در مثال ما، ذهن مخاطب باید به صورت پی در پی به " یک سگ تربیت شده " بیندیشد.

تصویر مورد نظر را به صورت واضح و شفاف  طراحی کنید، و مطمئن شوید که تمرکز و توجه مخاطب شما در همانجا می ماند.

کار دیگری که می توانید انجام دهید این است که محصول را کمی اصلاح کنید؛ به خصوص اگر با این مانع زیاد برخورد می کنید. فکر کنید که آیا هیچ راه دیگری وجود ندارد که بتوان یک سگ را با تلاش کمتری تربیت کرد؟ آیا میانبری سراغ ندارید؟

 

دلیل # 4

به نظر آن ها محصول شما آن قدر ارزش ندارد

خوب حالا فرض کنید آن ها شما را باور کردند، به این نتیجه رسیدند که می توانند؛ و حتی حاضرند روزی نیم ساعت برای تربیت سگ شان زمان بگذارند. ولی چه کسی حاضر است برای یک محصول آموزشی تربیت سگ 197 هزار تومان پرداخت کند؟؟؟ واقعاً هیچ کس!!!!

بگذارید از شما یک سوال بپرسم؛ آیا حاضرید برای یک دوره آموزشی سئو، 2 میلیون تومان بپردازید؟

خیر؟ حالا اگر قرار بود این 2 میلیون تومان را خرج یک عمل جراحی مهم و حیاتی کنید چطور؟ اگر به سواال دوم پاسخ مثبت دادید، این یعنی شما توانایی فراهم کردن 2 میلیون تومان را دارید، ولی به نظر شما ارزش یک دوره آموزشی سئو به اندازه ای نیست که بخواهید برای آن 2 میلیون تومان پرداخت کنید.

در این مورد چه کار باید کنید؟

زمانی که دارید پیشنهاد فروش را تنظیم می کنید، بایستی از متناسب بودن قیمت مطمئن شوید.

آیا می دانید استاد این کار کیست؟

دمتل.

اگر نمی دانید دمتل چیست؛ باید بگویم که آنها یک شرکت تبلیغات تلویزیونی هستند. احتمالاً تبلبیغاتی را مشاهده کرده اید که می گوید " صبر کنید، هنوز مانده " ؛ بلی، این کار دمتل است.

آن ها ابتدا به شما می گویند که این چاقوی آشپزخانه می تواند هرچیزی را ببرد، حتی تایر ماشین!! این چاقو 50  هزار تومان ارزش دارد. این چاقو فوق العاده است. فلان کار و فلان کار را انجام می دهد. خوب شما متوجه می شوید و ....

 اما شما فقط یک چاقو آشپزخانه دریافت نمی کنید، بلکه یک دست کامل از آن را می گیرید. و از آنجایی که هرکدام 50  هزار دتومان است، در کل 300 هزار دتومان ارزش دارد.

اما صبرکنید، بازهم مانده است...

امروز سفارش دهید و بسته چاقو را به قیمت 200 هزار تومان تهیه کنید....تا این جا شما فکر می کنید" چقدر جالب است " .

اما صبرکنید، بازهم مانده است...

شما همچنین این و ...... را هم دریافت می کنید. آن ها همینطور این روند را ادامه می دهند تا به یک رقم درست و حسابی و تحریک کننده برسند. به شما نشان می دهند که ارزش چیزهایی که دریافت می کنید 3 میلیون تومان است ولی قرار نیست امروز 3 میلیون تومان پرداخت کنید.

سپس شمارش معکوس قیمت می آید. این تکنیک ارزش را بالا نشان می دهد و سپس قیمت را پایین می کشد. این کار ساده به نظر می رسد، ولی جواب می دهد.

شما امروز 3 میلیون تومان که هیچ، حتی 2 میلیون تومان و 1 میلیون تومان هم پرداخت نمی کنید. ما می خواستیم 500 هزار تومان از شما دریافت کنیم، ولی اگر طی 15 دقیقه آینده بسته چاقو را بخرید، ما قیمت را به نصف کاهش می دهیم .و می توانید کل آن را با 250 هزار تومان از آن خود کنید.

نحوه عملکرد این تکنیک را مشاهده کردید؟ این می تواند راهکاری بی نظیر باشد.

 

 

دلیل # 5

آن ها چیزی که می فروشید را دوست ندارند

بگذارید از شما سوالی بپرسم، فرض کنید یک نفر می خواهد بهترین دوره آموزشی تربیت سگ که در کل جهان وجود دارد را به شما بفروشد؛ شما هم کاملاً باور دارید که این محصول، بهترین دوره برای تربیت و آموزش سگ ها در دنیاست؛ حتی شما قیمت آن را کاملاً متناسب می بینید؛ ....

ولی شما اصلاً سگ ندارید!

چقدر این محصول باید خوب باشد که شما آن را خریداری کنید؟

در حقیقت شما هرگز این محصول را نمی خرید؛ صرفه نظر از این که تا چه حد خوب است! هرچه قدر هم که از ترفند های زیرکانه فروش استفاده شود، فایده ای ندارد.

 

در این مورد چه کار باید کنید؟

اگر فردی که صاحب سگ نیست در صفحه فروش "تربیت سگ" شما حاضر شود، شما در مخاطب یابی مشکل داشته اید، نه در طراحی محصول.

این مخاطبان ناکارآمد از کجا آمده اند؟ آیا شما بازاریابان وابسته نامناسبی را برای تبلیغ ( پروموت) محصول خود انتخاب کرده اید؟ یا این که در بخش علاقه مندی لینکدین، انتخاب نادرستی داشته اید؟ یا شاید هم کلمات کلیدی نا درستی را  به گوگل داده اید؟

منظور مرا اشتباه برداشت نکنید، شما همیشه مخاطبان نا کارآمدی را در صفحات خود خواهید دید. ولی باید حواس خود را به آن ها جمع کنید؛ تا از درستی مخاطب یابی خود اطمینان حاصل کنید.

 

نتیجه گیری

شما هرگز قادر نیستید تمامی مخاطبان خود را به مشتری تبدیل کنید.

ولی اگر بتوانید تمامی دلایلی که باعث عدم خرید مخاطب می شوند را برطرف کنید؛ می توانید نرخ تبدیل خود را بالا برده و به درآمد بیشتری دست پیدا کنید.

در مورد این 5 دلیلی که بیان کردم چه فکر می کنید؟ آیا توانسته اید در کسب و کار بر این موانع غلبه کنید؟ کدام موانع را پشت سر گذاشته اید؟ چگونه این کار را کردید؟ کدام موانع همچنان با کسب و کارتان هستند؟ نظر خود را در پایین قرار دهید تا ما و جامعه کاراستارتر بتوانیم به شما کمک کنیم.

 

توجه : بخش نظرات در این بلاگ پست، دیگر فعال نمی باشد. اگر سوال، نظر یا انتقادی دارید با ایمیل support@karstarter.ir  ارتباط برقرار کنید.

درباره نویسنده

حسین حسینی، مدیر مارکتینگ، کاراستارتر

بازاریابی اینترنتی یکی از بزرگترین علایق و سرگرمی های حسین حسینی می باشد. او مدیر مارکتینگ  کاراستارتر می باشد و مسئول بسیاری از استراتژی های بازاریابی، ابتکارات، کمپین ها و فرصت های شراکتی ما می باشد. حسین حسینی راجع به هرچیزی که به بازرایابی مربوط باشد، مشتاق است. و می خواهد که همیشه در راس این کارها قرار بگیرد و در جریان آخرین اطلاعات در این حوزه باشد؛ تا بتواند به شکل کارآمدی، به آموزش بازاریابی دیجیتال به مردم ادامه دهد.

حسین حسینی درتهران به همراه خانواده خود زندگی می کند. او از وقت گذراندن با خانواده خود لذت می برد. هم چنین به بازی کردن و مربی گری فوتبال نیز علاقمند است.

درباره نویسنده، امیر رضا دهقان

امیر رضا دهقان، موسس بهسان و مدیر عامل کاراستارتر است. امیر رضا دهقان به سرعت در حوزه های دیجیتال اپیدمیک، لانچ محصولات، بازاریابی بر پایه وقایع و بازاریابی ایمیلی شناخته شده است.فرمول ثابت شده اش او را قادر کرده است تا 22 برند برتر را لانچ کند و به خوبی بیش از 100 میلیارد فروش آنلاین برای خودش و مشتریانش بسازد. Asian Awards او را به عنوان یکی از 3 کارآفرین برتر زیر 30سال کاندید کرد. او در سال 2014 مدیر عامل کمپانی Big Business انگلستان شد. 2 بار در لیست سریع ترین رشد کمپانی های اروپایی قرار گرفته است. او در مرکز جهانی برندهای نوآور (IB) موفق شد جایزه برترین برندهای نوآور را به کمپانی های معتبر اروپایی اهدا کند و مدیر عامل کلینول او را کارآفرین سال نامید.

پرسش و پاسخ
ارسال پرسش
رایگان

پرداخت آنلاین توسط کلیه کارت های عضو شبکه شتاب بانکی

تمامی خدمات این فروشگاه، حسب مورد، دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشد و فعالیت این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می باشد.

Copyright © 2012 - 2016 karstarter.ir | Web design Kalooj.com